Thursday, July 7, 2011

Katakan Dengan Indah

 

Kemarin adalah hari yang sangat mengujakan sekali. Banyak good news and berita gembira (ahha apa beza good news dan berita gembira). Sampai badan aku mula lemah kerana terlampau banyak excited, menggigil di petang hari. Lepas kerja cepat-cepat pergi beli murtabak macik di Sembulan. baru tenang sikit.

Pertama, my best friend for life telah mendapat offer kerja di sebuah jabatan kerajaan, dalam bidang civil engineering juga la. sama bidang kami kan. Teeeheee. Tahniah. Saya belanja kamu pergi tengok mini konsert Aizat di KK ok. Saya dan keluarga turut gembira dengan lantikan tersebut. Alhamdulillah. Terima kasih Tuhan.

Kedua, kemarin juga saya mendapat call dari sebuah syarikat yang agak besar juga di Sabah, bagi offer kerja.

“This is Karen, do you remember last time you came for interview?”

Last time? It was last year, Dec 2010 okay. Almost deleted from my memory, jimat ruang.

“Still interested?”

“Please give me some time to think about it okay, how much does the company offer me? “

“Basic RM ehem ehem”

Ohh, tableh up sket up sket ka? Tidak apa lah tamak plak aku ni, atleast yang di offer tu tinggi dari gaji sekarang anyway “can you email me the details, where will I be located, the offer, the job scope. Thanks.”

So, I have 1 week to consider this job offer. Adakah orang yang sembahyangnya tidak cukup diterima solat sunat istikharahnya? Huhuhu. Membuat keputusan bukannya mudah. Eh, mudah saja buat keputusan, tanggungannya nanti, itu yang susah. Biasa aku ikut instinct ataupun ikut hati saja.

Banyaknya berita gembira. Kadang-kadang aku malu, aku selalu lupa menyembah Tuhan, tapi Dia tetap ingat sama aku. Allah Maha Pemurah.

Ehe. Anyway, I am on to something juga ni other than the above job. Just wish me luck for everything ok. Hari ni juga mau makan sedap-sedap sebelum gaji yang beru diterima semalam lesap begitu sahaja.

Bye semua. Have a lovely Thursday.

Love,

Cinoi xo

12 comments:

Chii said...

oh oh suda gaji bestnya bestnya~

Jaw @ MyGamanBorNeo said...

Tahniah Cinoi.

BERT said...

wahwahwah besss2...

-ilyannur- said...

good luck cinoi!

-ilyannur- said...

good luck cinoi!

nunui Joe said...

Wahh murah rezeki mu ni cinoi. bah pilihlah dengan sebaiknya kio! ^^

beaty said...

congrats cinoi..bh bagus la dapat ko kerja yang tinggi gaji..all the best ahh

Gunaqz said...

All the best Cinoi! *hug*

Unknown said...

all the best sis!

Aki said...

ko bulih tu Cinoi.. Hehehe.. KO apply la ba gabemen.. enjoy kerja,kecuali tempat kami struktur.. banyak ong dia punya bos.. tapi pro dia,memang nda buli celen la.. ^_^.v.. civil ok sikit.. tapi,lebih kurang juga tu kerja.. ko pun besa buat struktur juga kan.. ^_^.v..

Just said...

reward yourself with nice foods with salary earned mmg ngam!! Gud luck to you... :)

Yen said...

wah..good 4 you cinoi :)

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....