Monday, July 18, 2011

Periuk Nasi

 

 

Berhubung dengan perkara yang INI, saya sudah membuat keputusan untuk menerima tawaran kerja baru tersebut. Ehe ;) Keputusan dibuat secara tiba-tiba.

Antara sebab yang saya dapat fikirkan SELEPAS membuat keputusan itu ialah:

  1. My current company is BIG. Project at Terengganu, Perak, Johor, Sabah. Project completed to date including Water,Sewage and Drainage Works,  Dredging and Land Reclamation, Breakwater, Shore and Coastal Protection Works, Building Civil Engineering, Specialized Civil Engineering, Road, Bridges and Ports.  TAPI, the new company is BIGGER. The new company is a subsidiaries of this company which is a public-listed company in Main Board of Bursa Malaysia. You can google both current and new company, and compare. PM me to know the name of the company.
  2. The new company have this annual dinner, family day, sports! Oh i miss playing netball.
  3. I want to try something new. Kalau saya tidak cuba, saya tidak tahu saya boleh atau tidak. Saya tidak dapat pengalaman tu. Dan saya akan terfikir-fikir tentangnya selama 30% daripada hayat saya (lama tu) adakah best? Adakah bagus di sana? Apa rasanya di sana? Nahhh. Belum cuba belum tahu kan. Jadi, saya mau! Teeeheeee. I do not want to regret the opportunity i didn’t take.
  4. Tentang gaji. Sudah tentu offer gaji di company baru lebih banyak sedikit dari company sekarang, kalau tidak masakan saya terpancing kan! Duit bukan segalanya, memang betul. Tapi segalanya memerlukan duit sekarang. Kamu rasa gaji saya sekarang banyak? Cuba try duit tu sudah dalam tangan, buat kira-kira, bayar ini itu. Bakinya tinggal berapa. Simpan berapa. Biasalah, manusia tidak pernah puas. Aku lagi ni, cuma manusia biasa yang mudah terpengaruh dengan SALE di mana-mana. Haish.
  5. Career improvement. Di sini saya banyak buat Project Management punya kerja. Kalau suatu hari saya mau buka company kontraktor sendiri (Memiliki syarikat kontraktor sendiri ialah cita-cita saya), knowledge project management ini amat membantu, kerja di sini 70% project management, dan 30% technical (namanya pun sudah Planning Engineer). Saya lemah sikit bahagian teknikal. saya akui. Sebab tu saya selalu mengeluh bila kena suruh kira steel la, review drawing la, dapat saya buat, tapi ambil masa lama sedikit dari orang biasa buat. Kerja di sini pun sungguh rilek dan tenang . Tapi, di company baru adalah lebih mencabar scope of worknya. Saya mahu mencabar diri sendiri. (Mimi http://fionadeadlylove.blogspot.com/ cakap, cabar diri sendiri!)  Kedengarannya begitu hectic di sana dan lebih kepada bahagian teknikal. Adakah saya akan dapat menghadapi stress yang bakal melanda? Kita tunggu jawapannya bulan depan! Teeeheee
  6. Untuk mencantikkan resume (Sheila http://binikedek.com/ yang cakap), apabila saya terima kerja di company baru ni, ada sudah nama company besar dalam resume saya, maka resume itu akan lebih cantik. Bila resume cantik, ada background yang kukuh, boleh menjamin kerjaya.
  7. Kesimpulannya, it is not that the current company is not good. It is just the new company is better.

Saya sekarang dalam notis 1 bulan. Pertengahan bulan depan saya akan mula bertugas di company baru tersebut, yang juga merupakan company ke 4 saya pernah bekerja dengan, sejak saya grad ;) Ehh tidak rasa la maknanya saya bekerja di sini sudah/cuma 8 bulan, rasa macam baru masuk kerja bulan lepas.

************************************************************

Maka, untuk menggantikan saya ;)

Vacancy : Civil Engineer (Planning)

Office di Sembulan. Banyak kedai makan di sekitar office, jangan risau ;)

Sesiapa yang berminat boleh la menghubungi saya, atau ada ahli keluarga atau kawan-kawan yang berminat boleh hantar resume ke emel saya srinoor_astika@yahoo.com atau terus ke email company klsb_kk@yahoo.com

Requirements; Degree in Civil Engineering, ada lesen memandu, excel in Microsoft Excel, Autocad, familiar with drawings, apa lagi? Semua yang basic la asalkan kamu tahu bekerja dan rajin belajar. Scope of work, kamu cuma reporting to the Project Manager, so Project Manager ni kamu punya immediate boss la. Boss besar ada di HQ, Ipoh. Buat project planning throughout the project, update with the progress (S-curve), prepare progress report every month, few technical stuff macam taking off, mostly for steel bars and concrete la, and some other basic materials. And always be ready if have to go to site if need arise. Ok?

Untuk lebih lanjut, boleh personally contact me ok!

************************************************************IMG01981-20110711-0953*Above picture is view of my main desk

*Below picture is view of my 2nd desk (just behind me when I sit at the first desk) IMG01982-20110711-0953

Thanks for reading lovelies. Have a great Monday ahead ;)

 

Love,

Cinoi xo

 

p/s: kadang-kadang saya rasa saya salah bidang. Kadang-kadang rasa macam mau jadi Event Manager ;) atau kerja dalam bidang tourism, atau fashion. Macam-macam!

20 comments:

FionaHafiz said...

Ok. Aku pula yg befire di sini neh. Best best.

beaty said...

wah..kemas juga dest ko ni..yehaa..ada cat merah lagi ur office..kalau d office ni deii mcm plain ja ni..putih memeningkan kepala ja

anyway good luck ya!

zydande said...

ku akan hantar resume secepat mungkin.

roger2

Dayz J said...

wah. goodluck ahh. event manager lagi susa tauu kali, sebab mau deal dengan lagi banyak org T_T

Cinoi Lavigne said...

FionaHafiz,
Apa yang kau befire sana! Sowty Mimi

Beaty,
Bukan cat merah tu. tu Partition la.
anyway, mejaku kemas sebab dia mau begamabr kan haha itu la kemas2

Zydande,
Noted!

Dayz,
Ini pun mau deal ngn client, and supplier/subcont.
Tp mcm best bah tu deal sama org klu utk event. mengujakan.

Aki said...

ahaha.. habislah.. ni kali la civil engineer masuk planning engineer.. Cinoi,c Aki lagi suka kira steel dari management job.. hahaha..

Cinoi Lavigne said...

Aki,
Lelaki mmg ngam la teknikal.pompuan ngn bhgn management.
Tu la ni comp baru ni byk teknikal job scope dia

Unknown said...

wahh.. gud luck d cmpany bru nnt ya!
hehe..

Sheila said...

Cinoi, bigger company lebih mantapkan? nda payah lagi ko tunggu gaji masuk lambat.. hehehe

Anyway, goodluck ya dan terima kasih kerana menerima pendapat saya tentang mencantikkan resume. saya menghargainya. Sekian. ;P

Cinoi Lavigne said...

Anne Nurain,
Ya thnksss

Sheila,
Ya lebih mantap. Gaji on time tu yg penting ahha. Ha ha sama2 pok.

Jaw @ MyGamanBorNeo said...

wah, pekerja berhemah betul ko ni cinoi. sempat tolong iklan kerja kosong ganti ko lg tu :) Bah tahniah dpt kerja baru.

-ilyannur- said...

siuk eh ada keja baru. aku ni pun mencari2 keja juga, bosan suda ni, dr lepas grad sampai sekarang, masi lagi company sama. ahhaa.

eh kalau building survey buli ka tu apply utk jawatan civil? hahaha. mcm x buli pula tu kan. tanya sendiri, jawap sendiri hihi

Unknown said...

Cinoi, kalu ku tahu ko bole buat planning, lama sudah aku amik ko.. project besar jugak..hehehe

Unknown said...

nice desk! hihi

Unknown said...

congrats.... best la dpt keja... hehehe

Unknown said...

congrats.... best la dpt keja... hehehe

Yen said...

syabas..inspector sahab..hehe

Zurina J. said...

Goodluck! :)

Unknown said...

Noi, kalo dari sigu pigi ni bidang kena accept ka tu? hihi...

Unknown said...

Congratulations for the new work better than now dear..
Later you have own contractor company,I'll volunteer myself to work with you..hehehe:)

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....