Thursday, July 28, 2011

Kita Yang Merancang, Tuhan Yang Menentukan

Salam dan selamat pagi Khamis.

Harini saya bercuti sebab akan pulang ke hometown dan akan berada di sana sehingga hujung minggu.

Seperti yang semua sedia maklum di facebook, kemarin petang saya mengalami kecelakaan. Pink telah dilanggar lori treller dekat traffic light wawasan plaza, berdepan bus station.

Masa tu ada saya, Encik Jay dan anak buah saya Yaya. Nangis-nangis bukan sebab cedera, saya langsung tidak cedera, tapi hati saya cedera tengok keadaan Pink (sila rujuk gambar yang saya kepilkan, saya tidak pandai setting alignment gambar kalau blogging pakai blackberry Rara ni)

Tapi Alhamdulillah, kami bertiga selamat. Cuma rancangan untuk road trip harini balik ke hometown yang sudah dirancangkan berminggu lamanya terpaksa dibatalkan. Saya balik juga ke hometown, tapi air trip, baru semalam juga beli flight ticket.

Mungkin ada hikmahnya. Daripada kecelakaan semasa jalan jauh KK-Sandakan kan. Baik lah di kawasan bandar di Kk juga.

Sekarang saya sedang menguruskan Pink untuk dibawa ke workshop, claim insurans la semuanya. Sebab kami sudah tanya, perbelanjaan untuk repair semuanya mungkin cecah RM4k.

Saya stress. Penat. Tapi tidak apa lah. Bulan mulia tinggal berapa hari lagi. Perkara baik bakal berlaku, InsyaAllah.

Thanks to family and friends yang call dan sms, mahupun whatsapp atau bbm.

Love, Cinoi xo


Sent via BlackBerry from Maxis

19 comments:

nunui Joe said...

tidak apa cinoi. Yang penting nyawa selamat kan. ^^

Unknown said...

adess.. kesian si pink.. nasib baik ko tidak apa2.. :)

Chii said...

Semoga perkara hujung minggu akan berjalan dgn lancar. Kesiannya aku tengok kreta ko tu..nasib kamu semua nda pa2..

Dayz J said...

Iyaka. Astaga. Banyakkan bersabar lah k. Baru ja kau cakap pasal itu mimpi-mimpi kan, yang itu saya baca saya ingat kau betulbetul. Yang ini saya baca saya ingat kau mainmain, atau mimpi. Be strong.

Diana @ BKKC said...

alhamdulillah..yg penting smeua ok...semua selamat

BERT said...

alahai cik pinky... harap besabar yer cinoi..

Jaw @ MyGamanBorNeo said...

lori treller yg langgar ... wah syukur kereta sj yg cedera. x apa yg penting kamu selamat.

Echa said...

kesian si pink..apapun syukurla kereta ja prob dan kamu slmt..
mgkn ada hikmah la tue..huhu ~

Aki said...

apa kompeni tu treler?? driver dia macam mana punya orang??

Unknown said...

Cinai, alhamdulillah nasib baik ko slamat.

Kesian pink tu ba..

Yen said...

kesiannya ko cinoi..tp nsib bek kamu teda apa apa kan.

Wen said...

bukan baru lg ka ni? alala..sorry for that.. but yg ptg, kamu suma ok..

-ilyannur- said...

aku ada nampak ko kemarin dekat area lintas penampang tu. tekejut juga aku kereta ko teruk ni. tp itu la mcm ko ckp, nasib jg jadi waktu d kk.yg penting kamu 3 selamat.

cik chinta said...

sabar cinoi, yg penting awk selamat. luka di hati melihat pink akan sembuh pabila dia pulih nanti. chill oke.

nieja said...

ksiannye babe, sbaik u smua
slamat..

beaty said...

cinoi..nasib baik Pink ja yang cedera..syukur kamu tidak pa2..

Fadzmie said...

Ui, Cinoi. Ada orang bilang kan, perkara buruk selalu datang berselang-seli dengan perkara baik. Naa, lepas ni mungkin ada perkara baik pula jadi sama ko ni. Be strong ya! ;)

Misya Mialen said...

Noi, aku ingat lagi mimpi ko tu noi. jadi ni betul2.jd takut jg aku tau. apapun, ada hikmha kenapa semua ni jadi. sabar bnyk2 ah, insyallah, nnti Tuhan bagi lebih baik lps peristiwa ni. Amin.

Unknown said...

sian c pink..
tp nsb bek jgk sis dgn yg len2 slmt..

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....