Tuesday, July 19, 2011

Bersenamlah Untuk Kesihatan dan Kecergasan

 

Lately, petang-petang aku jog di Perdana Park, Tanjung Aru. Ceh lately konon, padahal baru few times.

jog perdana park*Ini gambar kemarin di snap oleh telefon pintar Samsung Galaxy bukan aku punya.

 

Yang tidak best jog di Perdana Park:

  1. Parking berbayar, 50sen untuk setiap jam bagi 4 jam pertama, kemudian RM1 untuk setiap jam dari jam ke 5 hingga tidak pasti.
  2. Tandas 50sen. Hari tu aku masuk tandas untuk tukar baju sebab dari kerja terus ke situ, makcik jaga tandas tidur, so aku masuk saja la. Bila aku keluar, dia sudah bangun, minta 50sen dengan aku. Aku pun jawab “eh makcik saya tukar baju saja, tiada kencing pun, berak pun tidak, langsung tidak buka paip” tapi dia minta juga, so aku pun patah balik ke kereta ambil 50sen =_=’ macikk niiiiiii…..

 

Yang best jog di Perdana Park:

  1. Tracknya panjang dalam 1 bulatan tasik yang besar, tidak bosan dan lambat penat. Kalau bulatan kecil, macam di Grace Point punya tempat jog, rasa macam berpusing-pusing pening sebab baru sekejap sudah sampai the same spot tadi.
  2. Ada air free. Terima kasih TIMATCH. Eh timatch bah kan Ona? Correct me if I’m wrong.
  3. Lepas jog, kalau sempat tunggu la, pukul 7 ada Musical Fountain yeay!

Itu saja. Bersenamlah setiap hari demi kesihatan dan kecerdasan. Sehari berapa banyak kalori kita consume, kena bakar la balik kalori tu sebelum dia jadi fat.

 

Love,

Cinoi xo

MALAYSIAN SPIRIT ALL BOTTLED UP IN ONE VIDEO!

p/s: boleh kah rehat jog harini? penat. ehhe.

10 comments:

FionaHafiz said...

Yalah timatch. Mau juga mention nama ku supy aku wajib komen di sini. Huhu. Eh next time taman rimba. Lepas jog minum honeydew juice. Parking juga tiada bayar.

Misya Mialen said...

aku pun bersenam jg.tp, senam aerobik di sekolah 2 kali sebulan tp lepas tu p kantin melantak nasi terus naik 2 kg lg.hihih

Jay Minerva said...

Tabley la dey...

ayanuts said...

wwoooww bestnyerr tp xbest sbb parking kena byr

nunui Joe said...

Baiklah! jom bersenam! (sambil makan coklat mengadap laptop) ^^

Unknown said...

best tu jog petang2, kalu di tanjung aru bole nampak pantai kan??

Cinoi Lavigne said...

FionaHafiz,
Honeydew Juice free?

Misya Mialen,
Tidak cukup tu. Haha kalori yang kita consume nisbahnya besar lagi dari yang kita dapat bakar. Cewah jadi kementerian kesihatan plak aku

Jay,
Boleh la bah!~~~

Ayanuts,
Sebenarnya murah saja pun parking. Tapi kalau sudah setiap hari di situ kan, bagus menabung lagi tu duit

Nunui,
Owhh not healthy not healthy hahaha

Yanti Padli,
Tapi Perdana Prk yg d tg aru ini tidak nmpak smpai ke pantai. Ada tasik buatan saja

Dayz J said...

uii rajin juga joging? Good good..

beaty said...

adeh..kalau dekat2 mimag ari2 sa pigi ni tempat sa suka p sana juga sa suka lari2 sana track dia...

-ilyannur- said...

aku ari tu ari2 pigi jogging d grace point tu, tp sbb aku bosan, jadi aku berenti ni jogging haha. mo balik jogging ni liat btol haha

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....