Monday, July 25, 2011

Ohhh Nephewww!! Phewww!

 

Kemarin, on Sunday masa keluar jalan my nephew mau ikut. So bawa la, no hal, besar sudah di senang lagi dijaga.

Funny thing is, 1st saya memang mau pergi Sinsuran (KK), sebab ada mau beli barang di sana. Muka si Osh ni buruk betul. (Kadang-kadang panggil dia Osh, kadang-kdang E’em). Buruk mukanya serta tiada mood nya dia jalan di Sinsuran.Nephew 0 

Lepas dari Sinsuran, masuk dalam kereta, haus, mau menyusu. Kesian baring, Miss Pink tiada bantal.Nephew 6

Lepas dari Sinsuran, kami ke Suria Sabah mall. Masa on the way mau masuk parking, tiba-tiba si Osh bersuara “Yeay, alan situ, suk lalam” (Yeay, jalan situ, masuk dalam) Amboi, semangatnya kau ke shopping mall.

Nephew 7  *Sepatutnya pic ni macam paparazzi shoot. Tapi begegarrr pula. Camera telefon cuma! Tapi patut oke bah, ntah la ni orang begegar ambil gambar saya. Orang bah, jangan la bh begegar lagi kalau ambil gambar. Lainkali kita bawa jak tu DSLR lahhh kalau begini.

Punya lah dia berlari-lari di dalam suria. Kurang asam punya budak, padai memilih tempat kau ya.

Ada satu butik baju kids di dalam Suria ni, aku mau belikan dia baju di situ. Haritu sudah tengok. Tapi bila bagi dia try, besarrr plak tu baju dan tiada size. Biasalah aku, kalau sudah mau macam yang aku imagine, susah hatiku mau berubah pilih yang lain. Aku cari juga sipi-sipi macam yang baju 1st tadi yang besar tu, macam imaginasi ku.

Pastu cari di Metrojaya, nampak saja besar tempatnya, tapi pilihan tidak ramai pun. Sekalinya termasuk pula ke toys section. Ayuh kita tengok gayanya!

*Dia tunjuk bajunya tu, dia cari Thomas and Friends punya toys, macam di baju tuNephew 1Nephew 2 Nephew 3

*Nahh jumpa sudah. Tapi aku tidak berkenan. Harganya mahal macam tidak berbaloi dengan toys nya. Sampai rumah binasa jua. Aunty Noi suka lagi belikan baju. Boleh dipakai jalan. Nephew 4

Lagipun Naim Firdaus mahu ni transformer cuma sebab terpengaruh dengan movie Transformer yang dia tengok di cinema hari tu. Minatnya sebenarnya kepada music. Ada drum, gitar dan toys music yang lain di rumah yang diguna lama. Kalau toys robot begini, sekejap saja hayatnya.

So memang aku tidak bagi la mainan tu. Bagusnya si Naim Firdaus ni, mudah dipujuk. Tiada teriakan tangisan atau melalak, dia faham juga auntynya banyak belanja bulan ni. Nahh aku belikan juga toys dari situ tapi yang murah dan kechil sikit. Kesian dia. Sabar saja la dengan Aunty nya ni. Tapi dia cool seja. Dia yang buat toys tu macam besar. DIa main bersungguh-sungguh juga. Love yuu la E’em. *terharu*

Nephew 5

Lain kali kita jalan-jalan lagi! Aunty Noi belikan toys besar sikit. Ehhe.

Love,

Aunty Noi

p/s: harini 2kali update blog. Scroll down untuk entry harini yang terdahulu.

8 comments:

Dayz J said...

cinoi, kau tau kedai mainan di asia city sana itu? yang satu barisan sama kedai pengantin tu? sana mainan dia lagi banyak, lagi best, paling penting lagi MURAH. Murah sebab ada sales kali kan? Ehh saya pun tidak perasan itu. Tapi yang pastinya saya spent RM93 untuk beli 5 mainan untuk 3 kids. T_T

beaty said...

wah cinoi sa puas mau kasi beli mainan sama budak2..sampai rumah kan hangkang ada lah..heheh tp biasala kan budak2 ..mna pandai jaga mainan kan

SinanjuCruz said...

bagus jg ni aunty hahaha, budak2 biasa bah, tp tatap rusak juga tu dorg main baling2, hampas2 macam eksiden la hehehe

Unknown said...

ui noii. hihi... suka bha dia masuk shopping mall, cam aku juga, kalo jalan d sinsuran saaan tu, muka ketat mcm mo bgaduh. hahaha..

ish ish, aku pun mo menan noi!
kasi beli satu.. hihi

Fadzmie said...

Macam mummy-mummy sudah oh ko Cinoi. Haha. Kirim salam sama tu nephew ko ah. Pacik Fadzmie kirim salam bilang. Haha.

Jay Minerva said...

Sapa yg bergegar tu???

Cinoi Lavigne said...

Dayz J,
Apa nama kedai dia? Kedai pngantin ada ka di asia city??

Beaty,
Ya mmg gitu la tu. Confirm hangkang bah heran juaaa

Renzo,
Iya trip2 yg belanggar eksiden kunun, last rusakkk

Mrs Mikko,
budak sekarang pndai memilih lagi tempat bejalan-jalan

Fadzmie,
Nanti aku sampaikan salammu. Memang ada bakat bah aku jd mummy2


Jay,
Siapa yang begegar?? kasi gegar la

FionaHafiz said...

Akid dan ariq jarang memilih mainan. Dorang suda kna set suka hotwheels. Aku suka kasi bli durg baju or kasut or cap kasi begaya gaya sbb masa kecil kan aku kurg bergaya. Ok. Bye.

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....