Friday, June 17, 2011

Tips Untuk Rak Kasut Bergerak

 

Nah. Apa tu rak kasut bergerak?

Aku percaya standard la setiap perempuan mesti taru kasut spare dalam kereta kan kan kan?

Aku juga begitu. Maaflah kalau tiada sesiapa begitu dan sangkaan aku silap kan. Kalau aku salah, mungkin aku saja satu-satunya yang begitu, letak kasut spare dalam kereta.

Ok tipu. Bukan setakat kasut spare. Lebih lagi dari itu, kasut spare, heels spare, sandal spare. Miss Pink umpama rak kasut bergerak yang redha. Mula-mula aku letak sepasang. Lepas tu mau tukar kasut lagi, agenda lain dan outfit lain kan, tambah lagi another pair taru di dalam  Miss Pink. Sekarang sudah ada few pairs di sana. Makin banyak, aku letak dalam bonet Miss Pink.

Tapi tetap juga ada sepasang spare di bawah kerusi, di hujung kaki.

Tipsnya: Pastikan apabila kamu keluar kereta, kasut/selipar yang kamu pakai adalah pasangan yang betul ya. Pasangan yang betul tu, bukan pasangan songsang ya. Iaitu sebelah kiri sama dengan sebelah kanan or vice versa.

Ya, saya dapati itu kesilapan yang mungkin berlaku. Sebab saya ialah mengalaminya semalam.

Situasi : Pergi lepak kedai mamak, masuk – masuk saja semua orang pandang baik punya. Ah, confirm sebab aku cun tinggi kan.

Tapi aku silap, rupanya bukan saja sebab aku tinggi, tapi sebab aku tinggi sebelah. Sethan! Macam mana gua tidak perasan. Lepas habis makan minum apa semua, baru gua tengok kaki, nice! Sebelah terompah nude colour, sebelah lagi heels hitam pergi kerja.

Kecewa dengan pencapaian diri sendiri.

16 comments:

Echa said...

alala..cinoi..
kena sudah..keke..
ndapa bha style baru bilang..hehe

Jay said...

kasut aku bleh menumpang ka d rak kasut mu?? hahaha!! semalam yang kuyak~

Annie said...

Haha!

Sa tau saturang yang suka buat begitu. My sis (the one who got engaged recently).. Dia suka betul simpan kasut dalam kereta. Banyak lagi tu.. Tapi sejak dia ganti kereta, teda sudah tu kasut2.. ;-D

- XaXa - said...

ahaha astata cinoi, terbaek punya... heheh

Aki said...

pinjam rak cinoi.. ^_^.v..

-ilyannur- said...

sama la suka juga simpan kasut dlm kereta. mo driving pakai lain, turun pakai lain haha. tp tatap jua bah salah pakai tu terbaik hahaa. x apa kalau selipar ko sala, muka tatap juga cantik bah

Joanne Juend said...

eh? pakai kasut lain seblah bukan fesyen ka? ingat fesyen T_T

Izyan Masri said...

KIHKIH.DLM KERETA MAMA PENUH KAUT KAT BONET LAH TAPI.RASA NAK LELONG KAT PASAR MALAM JE XD

Chii said...

U r not the only one. Backseat aku penuh dgn kasut n helmet segala..hehe..tp x penah la tsala pakai kasut plak..adehh..ko ni..

Gunaqz said...

ha ha ha. Ini funny! Saya pun pernah mengalami situasi ini. Masa isi minyak di petrol station, ada abang lori sebelah pam bagi isyarat secara bersiul-siul. Saya buat bodoh jak. Ingatkan dia mengurat.Terus jalan pigi kaunter konon. Abang tu pun pigi kaunter juga. Sampai di kauter sambil senyum2 dia bisik .. cik, kasut u enda matching. Aduhh...punya malu! Rupanya kasut salah pasangan. Hadoi!

beaty said...

buli2 jua ko silap pasangan kasut kan

Misya Mialen said...

naaa..aku pun ada, klu beli brg, kena sound dulu oleh laki aku.suru simpan kasut2 tu d rumah.hahahaa.yg bagusnya, dia kasi kemas.muahaha

Jaw @ MyGamanBorNeo said...

hahaha ... saya pun dulu pernah pakai sandal lain sebelah menyebelah. bila perasan, saya buat dunno sj tp dlm hati sendiri mau tau haha

Unknown said...

Haha, cinoi-cinoi..lawak la kamu ni..tp tak elok simpan byk brg di miss pink, nant berat so minyak byk guna nanti..hehe..

Yen said...

c aki suda implement ni d opis..hehe. .5S kenen.

Unknown said...

Adoi, hahaha.. Macam mana juga nda boleh perasan rasa di kaki tu lain kah nda masa berjalan.. Kan satu tu high heel, oho..

Nota: Kalau ada kereta sendiri nanti, nda tau mau kasi jadi 'x' bergerak. Kalau macam Cinoi, 'Rak Kasut bergerak', ahaks! XD

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....