Wednesday, May 25, 2011

Terlupa anak

 

Meninggalkan anak di dalam kereta tanpa pengawasan adalah BAHAYA. PANAS lagi, tiada ventilation kalau enjin ditutup (maknanya aircond ditutup) dan tingkap tidak dibuka, tertutup rapat.

Kamon la, bolehnya lupa anak di dalam kereta. Sebab rushing ke pengebumian seorang saudara, seorang lelaki terlupa anaknya yang berumur 3 tahun tidur dalam kereta.

Sampai, terus park di bawah panas matahari, kunci kereta dan blah. Punyalahh~~~

Bila sudah teringat, anak sedang menangis kepanasan dan baju habis basah. Meninggal dunia dalam perjalanan ke klinik. Al-Fatihah to Nor Izyan Natasya Ishak :((

Semoga kita semua beringat. Kecuaian yang nampak mudah ni boleh meninggalkan kesan yang besar.

Tetapi adalah tidak bertanggungjawab bagi seorang bapa untuk melupakan anak yang berumur 3 tahun di backseat kamu. Takkanlah sepanjang memandu tiada jenguk-jenguk dia to check out how she’s doing back there. Careless!!

Berita lanjut ada di sini

10 comments:

boyarque said...

kekadang it's so mind boggling how people can forget about something important like their own children!

Anyways, saya yang juga ada 2 anak yg masih bersekolah, sedih sgt2 mengenangkan azabnya si kecil dalam kereta tu....

Daniel Chiam said...

Dulu pun banyak terjadi di USA sampai jadi isu lagi masuk Oprah...

Mungkin betul la, bila rushing sudah dunia pun boleh lupa.

Just said...

bkn careless sdh tu tp buduh!!

Mrs.MyGaman BorNeo said...

Huh! kalau di barat gerenti kena dakwa pegi mahkamah suda.

Fadzmie Mohamad said...

Kadang-kadang, rasa macam pelik bah. Macam mana diorang ni boleh terlepas pandang benda macam ni? Macam diorang ni terlupa yang diorang ni ada anak. Nda kan terlampau sibuk, sampai boleh terlupa diorang ada anak? Dui.

Entri Terbaru : WORDLESS WEDNESDAY #1

samizul.net said...

Adoiii, Kenapalah b/walking kali ni aku jumpa cerita2 menyayat hati ni.. Tadi, jumpa berita kemalangan tragis di KK, dekat kastam, pelabuhan. Ni lagi.. Uhu3.. Memang trauma lah bapa tu.. Takziah n al-Fatihah.. -_-

beaty said...

nah dua orang mati dalam satu masa kan cinoi..betul la ni bapa utak d lutut...

Sheila said...

Satu kali baca, nampak sangat kecuaian si bapak.. tapi bila berkali-kali baca, baru tersedar kita ni manusia.. manusia mudah lupa.. lebih-lebih lagi sepupu dia baru meninggal.. mind distracted kali.
Apa-apa pun, semuanya sudah takdir. Takziah to the family and for us, jadikan ini sebagai pengajaran.

Jay Minerva said...

mungkin dah trend parents skg dah, gara2 bz dgn keja or ada smthing to do, anak2 pun bleh lupa... dunia2... neway learn the lesson...

nurarinab said...

I was mad too when I read dis news..tp lupa tu lumrah..huhu..Al-Fatihah utk si kecil.

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....