Friday, May 20, 2011

Lewat ini ku rasakan,Kasih kian ku dambakan,Resah hati yang ku pendam,Pada takdir dan harapan [Nur Kasih,2011]

Apa yang kamu perlukan untuk tengok wayang?

  1. Tiket
  2. Popcorn
  3. Soft drinks Nur kasih

Tapi rupanya semalam 3 item tu ada kekurangan, item ke 4, TISU!Tissue Boxes1 Kamu mesti ada tisu juga kalau tengok Nur Kasih.nur kasih 3

1st of all gua nak minta maaf, especially sama Mimi Fiona, sebab hehe tidak menunggu kamu. Memandangkan kamu lagi sibuk di situ, maka saya tidak mahu mengganggu. Lagipun ada baiknya saya tengok dulu cerita ni sebelum kamu, untuk cek manatau ada perkara censored yang budak-budak macam kamu tidak boleh tonton (budak ke?). Ala macam kalau ada makanan biar aku makan dulu sebelum kau, mana tau ada racun, kan. He he.

Tidak banyak yang saya boleh cerita, sebab, ramai lagi yang belum tonton. Kasian nanti spoil kalau saya cerita. Sikit-sikit la ya

  1. Ada watak namanya Juria(h)! Hahaha (Juria @ Joyah ni 1 of my BFF, dari semalam lagi aku tidak sabar mau taip Juria ni. Joy kau mesti tengok ni Joy)
  2. Beautiful
  3. Mengesankan
  4. Unpredictable, bukan cerita melayu yang tipikal. Rare dowh!
  5. Jangan duduk di sebelah orang yang tidak pernah tengok drama Nur Kasih yang di TV3 dulu! Nescaya nanti kamu kena meng’explain setiapnya. (which I don’t mind pun sebenarnya sebab aku masih lagi eksaited untuk menceritakan setiap satunya)
  6. Kamu pergi lahh tengok sendiri. Tidak rugi RM8 saya.
  7. Kabir Bakhtiar you rock it! Walaupun special effectnya agak kureng sedikit, contoh: scene letupan (ya! cerita Nur Kasih ada scene letupan! Amazing race kan?)
  8. Scene pertama airmata ku mau keluar semasa Ustaz jemputan tu tidak mahu bagi ceramah sama budak kelas si Adam sebab dorang tidak menutup aurat dan duduk dalam bulatan tidak diasingkan lelaki dan perempuan. Sampainya hati! Geram! (Nahh, sebab tu lah Adam mau kongsi ajaran agama dengan dorang, supaya nanti dorang tahu lah suda! Apa la!)
  9. Untuk fans Nur Kasih drama kena lah pergi tengok, yang bukan fans tu tak tengok pon tidak mengapa nanti kamu kurang feel. Jangan harapkan yang lebih-lebih untuk special effect dia sebab ni bukan movie Transformer ok.

Itu saja. Saya nasihati pergi lah tengok ya. Ok.

Oh ya, dan ya Mimi, tidak payah lah kamu tengok ini cerita, nanti-nanti saja, sekarang boleh fokus sama persiapan Amoi kahwin dulu. Ok babe?

K.Bai.

“Kalau Ustaz tu cuma nak ceramah pada orang-orang masjid yang dah berilmu, habis budak-budak tu tanggugjawab siapa??” – Adam, Nur Kasih 2011

“Abang akan sentiasa di sisi Nur, itu janji abang pada Adam” – Aidil, Nur Kasih 2011

“Masa tu Adam buat, saat tu juga la Mak maafkan Adam, mak sentiasa maafkan Adam, Mak tak nak hidup anak Mak tak berkat” – Mak Adam, Nur Kasih 2011

“Pak Su sakit sikit ke sakit banyak. Nasib baik sakit sikit, kalau sakit banyak nanti meninggal macam Umi” – Mariam, Nur Kasih 2011

Love,

Noor Kassim (haha bunyinya macam nur kasih kan. nama saya memang ada Noor, Kassim tu my father)

p/s: aku memang optimis. semua suka. semua positif. ada juga yang tidak suka kan. apa pun tengok sendiri untuk dapatkan kepastian. After all pegi tengok movie pun untuk enjoy kan. Next movie Pirate plakk!

14 comments:

yanamib said...

waa dh ada org buat review..hoho..naseb x cite sinopsis..nnt x suspen aa =)

bila la dpt tgk nih..wayg asek full jek -.-

po said...

jack sparrow???

Cinoi Lavigne said...

Yana,
I booking awal

Po,
Jack Sparrow mungkin malam ni!

miss J said...

eeeee... cinoi suda tinguuuu... ahahahahhaha JELES yawwwww

Cinoi Lavigne said...

Miss J,
Pergi la tengok. Awal bah lagi

-ilyannur- said...

aku suda tingu pirate kemarin , escape dari keja haha..syok. tp nur kasih belum lagi tingu. tapi takut x fhm sbb xpenah pun tgk yg d tv punya.

Echa said...

aduiiiiii..
mcm sedih ja tue..walhal sedih la tue kan..haha..
tp sa mau tgk itu Johnny Depp..
nt review r cinoi..
hehe~

FBS Headmaster said...

nda mau tingu... nnt nangis >:)

Anonymous said...

ramai ckp best, tp nda pnh tingu. sgt jiwang ka apa ni? klu jiwang, sy mls2. hoho :)

Cinoi Lavigne said...

Tiara,
Ni cerita cinta yg tidak jiwang

ellieandcarl'sstories said...

siriyes ly nak tau storyline cite nih.. ramai yang kate drama better...?? wow.. kalu siap kene bawa tisu.. ni mesti tip top nih..

nieja said...

ahhhhh menciii laaaaaa
u da tengok duluuu

Jay Minerva said...

saya ni jiwa rock... tp terfx juga ni meningu nur kasih hahaha!!!

beaty said...

sa mau tingu ni cioni...dulu drama nur kash sa tidak pernah miss ni...nanti mau bawa darling tingu

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....