Saturday, May 7, 2011

Detox Patch : Kita tertipu kah ni?

 

Kamu tau kah Detox Patch ni. Ala yang macam sticker tu, lekat di tapak kaki sepanjang malam, then bangun pagi kita buka tu. Ada lah herba-herba and campuran what-so-ever di dalamnya, tujuan membuang toksik dalam badan kita. Don’t you know that you toxic~~ (kata Britney Spears, mungkin dia ni pengasas Detox Patch ni, sebab dia tau sudah tu orang ada toksik) Eh toksik ka toksin sebenarnya??

Aku terai haritu masa aku balik hometown Sandakan, my Mom punya.

Sebelumdetox patch

Lekat di tapak kaki sebelum tidurdetox patch 2

Selepasdetox patch 3  

Eee. Jijik kan rupa dia. Yucks!! Bertoksiknya akuu!! atau Bertoksinnya akuu!! (Which ever yang betul la, correct me please people) Sepatutnya kita berasa apa selepas toksik/toksin dibuang dari badan, lebih segar kan. Tapi pagi tu saya rasa seperti pagi-pagi lain, sudah bangun rasa mahu tidur balik agagagaga. Mungkin kena pakai setiap hari dalam jangka masa yang lama baru rasa kesannya kan.

Tapi haritu, my abg ipar said “ala kena tipu je tu”

Theory:-

Detox patch ni dalam dia sudah sedia ada herba-herba macam teh segala tu. So macam tea-bag juga, bila kena air, dia basah terus hitam kan. begitulah juga detox patch ni, sebenarnya yang hitam-hitam tu bukan toksik/toksin pun. Itu terjadi sebab sepanjang malam kita cover tapak kaki kita tu, terus berpeluh kan. Basah peluh tu yang basahkan lapik detox tu, terus keluar lah hitam-hitam hasil dari herba di dalam tu sebab lapiknya sudah wet dan berwap.

Is it true?? Aku mau percaya, sebab tengok la gambar di atas tu yucksss hahaha. What do you guys think?? Tell me what you think ok.

 

Love,

Cinoi xo

p/s: saya ready auto published entry supaya while I’m busy (yes I’ll be busy) during weekend, my blog still be updated. Weeeeee~~

[This is an auto published entry]

 

13 comments:

kak gojes said...

ada yang tipu ada yg tidak bah tu cinoi...

beaty said...

dui sa pun keliru..dulu sa pun pernah guna ni memang hitam ni kalau bangun pagi..sampai sekarang masi sa keliru lagi ni..

cik chinta said...

entah2, ko lupa cuci kaki masa tdo, tu la itam kot cinoi =D

Sheila said...

cinoi..aku pernah pakai yg jenis ini sama yg kinohimitsu punya..sama ja..malam tu rasa lah tertarik2 di kaki & rasa ngilu2..pagi2 bangun, hitam jugak..jadi, nda dpt tau jugak betul kah atau tipu.

Echa said...

sa pun nda tau..tapi logik jgk kn pdpt tue..hehe~

Chii said...

untuk kasi sedap hati...bekesan la ba detox patch tu haha..aku pun penah guna..tp teda rasa apa pun lepas bangun..besa jak..

-ilyannur- said...

aku ada beli bah hari tu. sayang ja ni x bepakai. sudah la beli untuk sebulan punya supply, kunun mo kasi detox badan sama kasi kurus. tp lepas ada tu blog ckp benda tu tipu, terus aku simpan ja.

Aretikz said...

lum prnah try woo.. haha.. tp kalo mcm teh.. boleh bancuh lai ni kan? teh detox patch.. haha..

gnesop said...

tah lah, nak kata tipu cam betul, tetapi ada produk yg tipu. sbb tu boleh jual murah..
tp sop x pakai pun. huhuh

Anonymous said...

tipu ke? zie pakai ada gak rasa effect dia..

Fadzmie said...

Mau tau tipu ka nda, kita tengok la dulu apa perbezaan yang kita rasa lepas pakai detox patch ni. Kalau kita rasa sama ja macam hari-hari biasa (yang kita tidak pakai), maksudnya tipu la tu. Hehe.

nieja said...

i pnah pkai..
ntah mcm btol je..
tapi xtau la kalo
yg u bli ni yg tipu
pnya ke ape hehe

Unknown said...

saye rase detox patch ni okey je. sebb dlu penah gak dgr mcm ni tp kitorg wat kajian, tampal kat dinding, kat bawh tilam, tak hitam, hehe

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....