Monday, June 20, 2011

Cotton On

 

Warning: Kalau kamu pergi 1Borneo atau Suria Sabah, jangan pergi jalan-jalan ke butik COTTON ON. Sebab di sana bahaya! Sebab banyak dress yang cun-cun dan affordable, SALE. Banyak baju bunga-bunga, skirt bunga-bunga, shorts, kemeja pun ada. Dengan harga berpatutan menawan ibu. Sedangkan bukan ibu pun tertawan.

Kejadian ini berlaku kemarin aku angkut beberapa helai dan tidak menyesal. Mula-mula COTTON ON 1Borneo, dress yang aku betul-betul mau tiada size, oh tidak mengapa, dress lain juga cantik, ada size. Angkat 2.

Sampai di Suria, rupanya di situ juga ada COTTON ON. Demmit! Dan stoknya jauhlebihbanyakgila dari COTTON ON di 1Borneo. Masuk-masuk saja, semua orang greet “Welcome” ramai-ramai, kuat-kuat and laju-laju. (Macam di Sushi King la, masuk saja terus ramai-ramai jerit apabendatahcakapjepun) Ah! Memang rasa dialu-alukan! Dan dress yang aku suka di COTTON ON 1Borneo (tapi tiada saiz) , ada saiznya di Suria pula. Ah!!!

Cotton On Antara hasil pancinganku. 1 helai lagi tiada dalam gambar, sebab sudah direadykan untuk dipakai harini ke kerja hehe

Aku jadi sawan sekejap di sana. Sampai sales-guy tu tanya “Kak, mau bakul?” ah sudahhh, kalau pakai bakul lagi bahaya ni, macam pergi pasar beli sayur makin banyak diangkut ni! “Tidak apa lahh, pakai tangan saja”

Kamu tau, beli barang yang tengah SALE ni kamu ibarat menabung juga, banyak kamu jimat. Cewahhhhahaha. (Jangan percaya cakap orang sawan)

Dan yang paling bahayanya juga, bila sudah habis bayar dan menuju keluar dari kedai tu, semua staff dia akan jerit “Terima Kasihh” lepas tu “Datang lagii” kuat-kuat. Ah!! Kegilaan apakah ini, Tidak bagus kalau orang jemput kita tidak datang kan.

Bye. Betul tidak rugi. Less than RM100 dapat 2 dress, 1 cardigan, 1 kemeja, mana kamu cari? Lagipun sebab dress and baju-bajunya berkualiti, Itu setakat baju-baju yang aku try and beli la. (Cotton On store ni berasal dari Australia) Kualiti dress macam Forever 21. Macam MNG. Eh, MNG pun SALE tauu. SALE. SALE. Ergggghhh. Bai la.

Love,

Cinoi xo

21 comments:

Chii said...

aku x tau apa tu cotton on. skrg tau suda. tu la ko.

n ko mention SALE lg. mana aku x gerigitan mo pg cek.

n sampai skrg aku blm "melawat" padini d suria T___________T

Cinoi said...

Chii,
Dress Rm15, Rm30 gilaaaa. Hahaha and aku rasa dia akan selalu sale juga. Depends dengan harga di Australia punya. Nanti la kita p jalan2 suria. ko jd ka pndah port kk? dkt jak tu haha

baby elephant said...

wahh.. gila best musim sale kan? hehehe. ;p

Anonymous said...

mcm mau menangis baca entry kau cinoi.kahkahkah..

cik chinta said...

huahaha..semalam p jua d suria. tp trus direk tguk wayang ja..selamat2. kalo jalan bawah tu kompom tergoda kan?

Mell_f said...

penuh fesbuk aku dgn mobile upload cotton on,curious jg aku sebentar. ini pula rupanya.

beaty said...

wah kemarin sa pun p sana cinoi..tapi tada rembatan sa dapat..heheheheh..sa survey ja ni..tapi memang lawa2 baju dia..nanti pun akan pigi juga sana..sampai bila sale dia tu

Anonymous said...

wow! pantang juga dgr salesale ni hoho...thanks for the info! lol! :D matai....hihi

Aki said...

aiya,mo suruh amah p beli untuk c Sumandak la ni.. wah.. ^_^.v..

Misya Mialen said...

Hampeh btul sbb aku bukan di sabah;(

Fadzmie said...

Macam banyak kedai sudah apply cara greeting customer macam tu. Terus kalau saya kena greet macam tu, malu-malu kucing saya terus. Huuu.

tqa said...

wahhhh! cotton suda sampai d kk!
hahaha. mcm kurang nafas kak cinoi bcerita bah! haha

Unknown said...

wah... leh jd duta cotton on da ni... hehehe... bkedai baru ka ni... baru tau ni.... huhu

~NiZa Maksit~ said...

uhukhhh..gatal jiwa sy dgr pasal SALE ni tau...grrrr..ko tunggu cotton on..ko tunggu..kekkeke

-ilyannur- said...

adui jantung aku bedebar2 waktu baca entry ko. mo menghitung masa untuk gaji saja. lepas dari 8 hari ke hadapan, nah aku pun bakal menghadap situasi ko kena greet sekuat hati haha.

Cinoi said...

Tqa,
ya bah kak cinoi baca balik entry ni pun mcm tercungap-cungap

Jay Minerva said...

yeah!! thumbs up!! hehehe gud2... hehe adei... nokotigog my ginawo... atuk2 atukui... sale... sgt menyeram kan... neway aku marah ni sama "cotton on", knapa baju lelaki kurg sale... huargh~~~

Cinoi said...

Xpala bah. Xpayah sale baju lelaki. ladies first (haha teda kaitan bahh)

virgo19 said...

astaga......punya heaven....jan lg ko p beli ah...save some for me...hehe

Anonymous said...

memang! cotton on ni memang sangat2 addictive. hari tu lepas kerja trus saya pegi 1B tinguk2 baju2 dia. Hehe. Saya susah mo cari kasut tapi di cotton on ada saiz saya! Argh! =D itu lah tu bahaya tu p sana. lol.

d.angel said...

lambat ba sy baca ni n3...huhu...tp sy terasa btl kemeriahan br'shoping tau. shoping mmg best giler...

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....