Friday, March 9, 2012

Fullhouse Kota Kinabalu

Sempena Hari Wanita kemarin, aku pergi makan di Fullhouse selepas kerja. (EH, tiada kaitan pun)

fullhouseJadi kemarin aku pergi sana. Entry ni ada kebarangkalian berlebihan gambar. Sebab aku mahu bagi peluang sama gambar untuk bercerita. Asyik aku saja becerita.

Mula-mula aku cerita pasal makan lah ok. Mulanya aku mahu order Wasabi Fish and Wedges, sebab ada Wasabi haha. Tapi dia cakap “we don’t have it today” tataulah kenapa they don’t have it time aku mahu order. Aku pun terus merajuk. Ya, merajuk sama kedai. Terus tamaulah order.Fullhouse5 Tunang order Pan-Sear Dory FishFullhouse6Foundationnya ada whipped potato dan sayur bayam. Lepas tu ikan. Rasanya biasa saja.

Echan order al-funghi spaghetti.IMG-20120308-00116Fullhouse3 Rasanya macam maggie goreng sedap. Ahaha. Seriously. Bila baca balik description di menu ada “asian flavor” sebab tu rasa maggie goreng kot, dan pedas ok. Spaghetti pedas.

Aku order honeydew milkshake sebab aku nampak gelasnya cun, macam masa aku makan di Melaka dulu.

IMG-20120308-00117Fullhouse4 Ok lah rasanya tidak terlalu manis dan ada pearl lagi di dalamnya. Slurrpp slurrpp.

Lepas aku habis merajuk aku order Chicken Chop sebab kelihatan menyelerakan di menu.IMG-20120308-00121 Kuahnya sepatutnya rasa jus kismis. Aku tasuka kismis tapi masih boleh makan sebab rasanya tidak kick. Foundationnya sama saja dengan menu Ikan yang tunang order tadi, ada whipped potato dan sayur bayam. Rasanya kurang menusuk kalbu. Rasa bosan dan “haih bila mahu habis ayam ni cepatlah habis” I didn’t enjoy every bite. Overall, Upperstar jauh lagi sedap in terms of the food la. Win!

The place.

Is very nice and white. Rasa sedikit macam english tea house. White and green. Despite tulisan FULLHOUSE yang berwarna warni, ruangan di dalamnya berwarna putih dan daunan hijau cuma.

Cuma the unique menu la colourful siap ada komik di dalamnyaFullhouse1IMG-20120308-00110 IMG-20120308-00113

Dalamnya ada butik cute-cute stuff. Ada air pancut di sebelah dalam beserta kereta mini cooper (kalau tasilap)Fullhouse2fullhouse sayang Kami di tingat atas smoking area. Hee.

Overall the place is nice, very nice. Datang untuk lepak dan have bites saja ok lah makanan tingan-ringan, or party harijadi ka apa ka. Kalau makan berat tu aku belum boleh cakap, baru sekali pun try. Next visit aku mesti try fish with wasabi tu. Actually ada set menu juga but only valid from 11am to 3pm onlyIMG-20120308-00107

Setakat 3 jenis meal yang kami order tu rasanya biasa sahaja. Bukan tasedap, cuma tiada unik dan pumped-up-kicks macam Upperstar la, if you know what I mean.

The place siok la feeling feeling! Macam mahu ambil gambar banyak gila tanpa henti tapi over la pula kan. Aku tabawa DSLR. Gambar di atas tu ehsan phone saja.

Ok lah bye. Pergi la lepak sana.

fullhouse couple

Love,

Cinoi xo

*Aku baru saja menipu, tadi konon aku mau biar gambar yang becerita. Akhirnya aku juga banyak becerita. K la babai.

9 comments:

Dayz J said...

Tu lah. pentipu betul. aku asyik tunggu bila lah gambar tu mau bercerita T__T

Jue said...

Hi..FullHouse d mana nie..? hehe

~nazaku~ said...

d mana kan?? hehehhe..

Unknown said...

dah bukak dah fullhouse ni..aritu duk tunggu2 kebukaannya..nnt bila p kk lg bole try makan sana plak..

cinoidotcom said...

Dayah,
Ahaha tertipu kamu. M<au juga aku bah. X dpt aku henti becerita

Jue,
Di suria, kk

Nazaku,
Suria

Cheyan,
Lets

Fadzmie said...

Ouh buka suda ka ni. Naa, ada suda tempat lain mau makan di Suria ni. Nda la balik-balik di Upperstar ja. Haha.

Sheila said...

aku pegi hari tu lebih berminat sama air2 nya seja.. makanan order sandwhich seja.

beaty said...

sa tingu2 sja ni noi dari jalan raya..he he he...tapi tada hati mau p ..nanti la mau p sana..lol..lama suda ni tidak p jalan2 d suria..he he

dgmaz said...

halal ka?..

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....