Thursday, March 22, 2012

Kudat. Finally

Yeah. True. Finally aku update One Day Kudat Trip to Simpang Mengayau or known as Tip Of Borneo, after 1 and a half month. Yeah we went there like end of January, 29th if I am not mistaken. And just today I update. It is never too late kan kan kan. Sebab niat aku dari awal memang mau share. Kalau tidak rasa berhutang sama belog. Hari-hari ku lalui tanpa bintang. Tiba-tiba.Kudat 0

Ok. Kita terus ke titik. It took almost 3 hours drive from Kota Kinabalu to Simpang Mengayau. The road was crazy. Bumpy here and there and masa tu ada upgrading jalan, so ada perjalanan batu batu tanpa tar almost 10km. Maybe perjalanan tu yang buat Pink ada jatuh sakit sedikit.

Kalau dari Kota Kinabalu, sebelum sampai pekan Kudat, kamu akan jumpa ala-ala gerbang usang ni.Kudat 00

Then few meters in front akan jumpa simpang ni (but picture below was taken semasa balik, dari arah Pekan Kudat mau balik KK) So means if dari KK kamu belok kiri la.Kudat 01

Then lepas masuk simpang di atas. Kamu akan drive terus dalam dalam dan ke dalam seperti tiada penghujungnya. Dan kemudian baru jumpa simpang “14KM to THE TIP OF BORNEO” which I think is a lie! Hahaha. Sebab rasa macam almost 20km, refer to the odometer (mileage).

Kudat 02

Bila sudah sampai, kamu akan pertama lihat pemandangan di bawah di sebelah kiri kamu. Dan chalet-chalet dengan perempuan seksi dan lelaki sasa berseluar mandi di sebelah kanan. Maka pandu terus ke hujung sampai jumpa kawasan parkir kereta awam. Huuuujung. U get what I meant kan.

Kudat 03

Nah sudah sampai apalagi. Camwhore laaaa sampai lemas. Tapi masa tu panas dan melekit sangat dan aku tabawa pengikat/penyanggul rambut pula pandainyeee. Memang lemas. Tahan seja lah. Just enjoy the pictures okay!

Kudat 04

Tunang turun sampai bawah tu. Aku takturun sebab sudah la panas berlekit, berselipar lagi licin aku takut jatuh aku tak mahu.

Kudat 05

Syiok juga tengok mereka dihempas ombak sampai basah seluar sudah la tabawa seluar ganti tapi layan seja la sebab seronok. Nasib baik juga tabawa baju extra, nanti melompat pula ke dalam air.

Kudat 06

Sudah puas tengok-tengok pemandangan laut dan pemandangan indah lain yang buat kau terkesima melenggang lenggang padi huma lalu berkata Subhanallah indahnya ciptaanMu, haruslah pergi ke spot wajib bergambar dimana bila kau bergambar di situ orang akan tahu keberadaanmu.

Kudat 07Si seluar basah!!

Sudah penatlelah boleh balik dengan hati perih memikirkan perjalan yang jauh sekali lagi harus ditempuhi. Tapi kepuasan tengok indahnya pemandangan tadi mungkin boleh mengatasi rasa perih tersebut. Jauh wa cakap lu. Tapalah yang penting sudah sampai. Itu saja titiknya.

Kudat 10

Babai simpang mengayau. Aku tatahu bila lagi aku kan jejak kaki ke sana. Aku tinggalkan kamu dengan gambar penganjur dan the best driver she have ever had (the one who hug the globe. Eh?) dengan tema Di Mataku Ada Kamu.

Kudat Sayang

Babai. Hope you enjoy reading. Do you? Yes? No? Ok.

Lovelove,
Cinoi xo

*For more pictures, click here

7 comments:

beaty said...

du dogo noi sa blm p sini ni..wah kamu shooting pre wed kan..

Nurul Says said...

eh kenapa aku rasa mcm perna bc entry ko psl Simpang Mengayau b4 this aa

Cinoi Lavigne said...

Beaty,
Jalan-jalan seja bah

Aima,
Mana ada. Tp kita ada bncangkan d twitter la psl entry kudat.

floyd said...

Great shots! I've been here and the sunset view is just fantastic

Cinoi said...

Floyd,
Thankss!! Yes, the view is just super nice.

kay masingan said...

been there last week. Cinoi cantik o gambar ko shots..

Cinoi Lavigne said...

Thankk youu, Bahaha. Kambang

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....