Monday, March 26, 2012

Proposal or 9gag?


Semalam seharian aku tatengok tv. Lepas Mom bertolak balik semula ke Sandakan, aku terus pergi 2hours facial, then jalan Suria, KK Plaza, and 1B, malam baru balik, even Mom reached Sandakan before I reached home last night. Bila sebelum tidur aku buka tweet ramai yang bercakap pasal Awal propose Scha, aku rasa ingin tengok . This morning aku buka internet lagi ramai yang bercakap. Aku makin mahu tengok juga. Kamu belum tengok? Nah layan lah video di bawah.



Oooo eeemmmm geeee. Semasa aku tengok video ni aku berasa geli dan maaaaluuuuu yang amat.

Sebelum aku teruskan, aku mahu bagitahu clear, I have nothing against them, I wish them both long happy life together as a husband and wife. It's just the proposal.

Sefaham aku, proposal/lamaran ini ialah apabila kau cuma berkawan dengan lelaki itu, dan tiada rancangan untuk kahwin pun lagi, dan tiba-tiba he/she pop the question (would you marry me, please be my bride, etc) dan kemudian boleh lah kau terkejut, terharu, menangis, gembira yang amat.

Dan setahu aku haritu Scha & Awal sudah mahu kahwin tarikh yang sama dipilih oleh Lisa & Yusri, dan oleh kerana berkawan baik, Scha & Awal menangguhkan perkahwinan dorang sebab mahu bagi chance sama Lisa&Yusri. Eh eh, sudah rancang-rancang, planning-planning mahu kahwin, prepare-prepare, terus baru dilamar?


Tafaham. It was kinda lame and funny. If I was Scha, I wasn't shocked at all. Even I will ask him back "Are you kerazeee? Didn't we went wedding gown fitting last week? What was that? Playing Barbie?? And just now you proposed me? " I thought Scha akan cakap macam tu lepas dia cakap "Serius??" rupanya dia cakap serius like she have no idea that Awal was planning to marry her. It was real funny man.

Berkeputusan untuk merancang perkahwinan berserta persiapan perkahwinan bukankah is a proposal already. Masuk merisik bukankah juga is a proposal already. (Ka Scha memang belum dirisik oleh ejen perisikan Awal?)

The most funny part is, baru saja proposed, terus ada tarikh untuk sidang media. *making derp's face*

Dan melutut (to propose) di national tv??

Adakah any part yang aku yang takfaham sebenarnya?

Ok. Lepas ni search Lawak Ke Der di youtube, lagi best tengok, orang bilang


15 comments:

FionaHafiz said...

apa tu 9gag? HAHAHAHAHA!

Unknown said...

I never knew their story before and wouldn't wanted to know tho' haha...memandangkan ko sdh post video sini, i tengok la jugak..deii speechless hihihi mcm buat2..anyway, all the best to both of them. =)

Cinoi Lavigne said...

Fiona,
9gag tu macam LAwak Ke Der la juga

Michelle Sung,
Hehe. Funny.

Chii said...

aku tgk dlm 41 saat ja. pastu cukup la. mcm x real ja. mcm tengok muvi.

if ko ckp klu sda merancang mo kawin tu kira proposed already, then sda la aku kena propose ni? alaaaaaaa...

Cinoi Lavigne said...

Chii,
dalam konsep org melayu la. mana ada mlutut2 propose ni. Kalau porpose dr awal, before merancang lagi,before mula start buat secara fizikal eprsiapan perkahwinan. Kau belum physically buat apa2 utk wedding kan.

nieja said...

hahaha.. kan..pdhal br je aritu tbaca yg diorg sbnrnya dah nk kwen then
postponed sbb si lisa n yusri nak kawen..ni propose menatang ape lagi? aishh.. saje nk publisitii la tuu

Cinoi Lavigne said...

Nieja,
MAsa dgr psl proposal ni ai mmg pelik ah jg. Tu yg nk tgk sgt pg td hahaha. Kelakauuu jeee

kay masingan said...

ada saya tingu tu gambar melamar tu n post on my 2nd blog too, tapi saya rasa memang kena rancang2 saja ba tu untuk tujuan publisiti..
harap dorang bahagia sampai akhir hayat..:)

Cinoi Lavigne said...

Kay Masingan,
Gimik ni kasi laku tu rancangan Propaganza

Aki said...

ha ha ha ha.. artis.. tiada yang real pasal hidup durang.. suma utk populariti ja tu.. :p.. ha ha ha..

Va Va Voom said...

hahaha..saya ingat saya sorang ja yg berfikiran mcm tu...sampai sa pula yg malu ni ..wakakaka punya emo

Yen said...

haha..salah baitu reaction c scha..patut dia ckp "YOU DON'T SAY?" sambil buat muka nicholas cage..ahahaha.

beatyj said...

sa inda sempat tingu oh ni noi..he ha..suda inda buli tingu dia punya vid..

ha ha..lucu sa baca semua komen2 ni...la ntha mana satu artis yang real kan noi

Anonymous said...

saya ada tgk d astro tapi tgk yg si scha sudah dpt teddy bear besar tu ja..hmmm malas mau tgkk video drg sebab sa rasa mmg 9gag. kuikuikui :D

de engineur said...

sayang betul videonya teda sdh. I can't view it. Is there a way to get around this?

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....