Tuesday, March 20, 2012

Macik bahhhhh!!!!

Kesinambungan dari SINI.

Look closely at the picture below.Kain Nikah Jakel

Spot Macik tudung purple baju hijau behind my right side, and her daughter behind my left side.

Mula-mula aku di section kain 1 kayu (4m only) untuk 1orang sahaja tu, 1 set, dia bagi sekali lining, and satin untuk baju melayu lelaki dan samping. Chiffon beaded yang tidak washable, dry cleaning only. Then kakak tudung oren ni suggest kain yang aku try di atas, sebab dia cakap washable dan lebih mudah dijaga. Which I prefer. Sebab last time masa tunang kan kainku yang chiffon beaded tidak washable tu amatlah susah dijaga, taboleh la berkasar sedikit. Sangat tidak sesuai untuk aku yang kasar ni.

Kakak tudung oren ni ambillah chiffon yang aku sedang try dalam gambar di atas ni dari bahagian bawah-bawah di section aku berdiri tadi.

Point : diambil dari bahagian bawah-bawah

Jadi aku pun try la (then semasa aku try gambar di atas di snap). I noticed that macik behind me, the whole family was staring at me while I was trying that kain. Yes I can see them from the mirror. helooo macikkk, I SEE YOU, there was a mirror there. Big one. Aku pun try-try dan suruh Jay pilih samping yang dia mau matchingkan, the package comes with samping kan. Jay pun pilih lah samping hitam.

Tapi kakak ni cakap kain ni bukan 1 kayu untuk 1 orang sahaja (4m), kain ni 12m means ada 3orang lah boleh purchase, which is 1 bahagian sudah dipurchase sebelum ini. So 8m lebih la yang tinggal. Aku pun pilih lah kain ni dan the staff pun potong lah, while they potong, aku letak samping Jay atas almari kaca , then aku usha-usha la sana sini. Tapi once siap potong, I NOTICED again, 1 bahagian yang lain kain tu Macik-Tudung-Purple ambil.

Point: Samping Jay atas almari kaca.

Oh. Ok. Macik-tudung-purple ni pilih kain sama macam aku. Tapi aku pasti, aku pilih dulu sebab masa Sale Assistant tu ambil memang dari tempat terpencil tempat aku usha kain, di bawah-bawah lagi. Ok. it’s okay. Macik-Tudung-Puprple pun pelanggan juga.

While waiting for them untuk lengkapkan kain-kainku aku duduk baca majalah. Tiba-tiba lining and satin putih Jakel habis pula. So another Jakel’s staff tanya dua orang sales assistant ni (1orang yang layan aku, 1 orang yang layan macik-tudung-puple)

“Jadi, mana satu customer kamu dapat dulu ni? Lining putih and satin putih kita habis”

“Kami !!” Dengan laju macik-tudung-purple menjawab sambil letak tangan atas kain-kainnya, both hands ok.

Fine. I said “It’s okay kak, I can wait, I pay today, but next week once your white satin arrived, call saja la saya datang ambil”

At the same time, I NOTICED again, samping yang Jay pilih tu sudah tiada di atas almari kaca. Mataku liar mencari, rupanya samping tu sudah ada dalam lipatan kain si macik-tudung-purple. Nahhh di situlah aku mula hilang kawalan sedikit.

“Jay, mana satu samping kau pilih tadi, sini bah kau jap” Aku panggil Jay kuat-kuat.

Jay cari-cari sambil “Aik??” Yang aku pasti Jay memang taperasan sampingnya sama macik tu sudah. Aku bilang “Nda apa lah Jay, pilih lain”

Aku tanya sales assistant tu “sini saja ka pilihan samping yang comes with the package tu”

“oh ada juga bahagian situ yang mahal sikit, tapi kena tambah la RM100” sambil tunjuk almari dekat macik-tudung-purple berdiri.

Oleh sebab aku panas sudah dengan macik-tudung-purple, dengan kawalan suara yang maksimum aku cuba cakap sambil paling tenang di dunia “Oh, boleh. Dari situ lah. Jay, pilih la kau samping yang dari situ tu, boleh tambah wang, tiada masalah”

Nah kan kalau sudah panas, semua pun boleh beli. Macikk bahh. jangan la bah telampau begitu. Takapalah macik. Saya pasti macik balik rumah, macik dihantui muka saya.

OK.Bye.

14 comments:

Nurul Says said...

astaga...maci o maci

Unknown said...

gigit saja makcik tu cinoi..jahat ba dia..kalau aku aku sudah ambil yang di tangan dia tu..lepas tu aku marah2 sama dia..

Dayz J said...

Noi, itu maksudnya kau ada good taste. macik tu malas pikir, jadi dia pun ambil apa yang kau pilih. tapi kalau aku kan, mesti aku sudah cakap 'eh itu macam samping tunang saya seja sama macik tu'. ehee

Dayz J said...

eh mau cakap lagi. aku nda pernah berjumpa cinoi face to face. tapi aku dapat rasakan ketinggian dia melebihi manusia biasa. you make everyone looks shorter T__T

Wan Sajidah Ahmad Saburi said...

wohooooo gila itu makcik!

Cinoi Lavigne said...

Aima,
MAcam macik ni pulak yang mahu kahwin.

Cheyan,
Aku belajar bersabar seja ni. Malas mau ribut-ribut sebab berkaitan kahwinku. Biarlah orang jahat dibalas jahat. Tapi macik tu memang lucky la sebab aku ni hot temper bah, selalu aku lepas jak tu marah ku.

Dayah,
Tiada muka bersalah pun macik tu. Tapi dia asyik tengok aku la, mungkin dia mahu tahu reaksi ku.
Eh biasa jak la tinggi ku. 160++cm. Tinggi lagi adik si Jay

Cinoi Lavigne said...

Wan,
Macik tu gila selamba okay. HAhahaha

kak gojes said...

sy kapanas owh cinoi..napa ko nda rebut balik seja tu kain...klu sy saya p rebut tu...kotoh la tu macik tudung pupul ka biru ka...sy kasi pepel muka dia nanti!

m&m said...

hahaha punya buruk tu perangai macik..

Misya Mialen said...

eh, sampai hati jg ba begitu. nasib bukan trjmpa sm org mcm aku. hahahaha...mmg sdh aku tanya tu makcik.hihihi.tp, dgn baikla konon tp tegas;D

Cinoi Lavigne said...

Gara-gara macik aku rugi lagi 100 haih. hahaha

HAZEL said...

c macik tu ndak pandai memilih jadiii apa yang kau ambil di ambil nya juga.......

nieja said...

ehhhh sakitnya atiii..

kay masingan said...

saya ketawa,saya geram pun ada o Cinoi..apalah tu macik..mungkin dia nampak cantik bah tu kain2 di badan ko tu Cinoi, dia ingat kali di badan dia or siapa2 yg dia tulung belikan tu pun cantik..tapi itu samping pun sekali dia kebas?

ya memang berlegar-legar itu muka ko di mata dia tu dlm 1 tahun..hahah

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....