Saturday, August 13, 2011

A boring entry about work

 

Salam and selamat hari Sabtu cinoi.com readers wewwwit ;)

Seperti biasa, hari Sabtu aku kerja dan datang lambat. Hari ni lambat sejam dan masih steady.

Hai kawan-kawan ;)DSC_0002Eh, ini bukan gambar hari ni pun. Ni gambar minggu lepas.

Alhamdulillah, hari ni, sudah mendapat pengganti untuk post aku d company ni. Clap clap. Kebetulan pengganti tu was my junior back in high school. Terlepas sikit beban aku rasa sebab setel lagi 1 hal yang perlu disetelkan. Hundreds hal to go, trettttt.

Mulai bulan depan, aku sudah tidak perlu terhegeh-hegeh bangun awal Sabtu pagi dan bersiap ke kerja. Di tempat baru hari Sabtu ialah hari cuti. Setelah 3 kali bertukar kerja, tempat kerja yang ke4 ini lah yang pertama aku tidak kerja hari Sabtu. Yahooo dot com! Let’s celebrate ketidakkerjaan pada hari Sabtu. Pencapaian yang bikin high buat aku. *highfive!*

Mendapat satu benda baik, mungkin akan terlepas satu benda baik yang lainnya. Begitu juga sebaliknya. Aku terima kita tidak boleh dapat semuanya sekaligus. Jangan tamak (ceh aku rasa ayat bulan Ramadhan memang tawaduk sikit bunyinya). Sebab oleh kerana telah memberi notis 1 bulan minggu lalu, aku bakal kehilangan bonus raya. MUNGKIN. Belum dapat maklumat apa-apa. AKu cuma tidak mahu mengharap. Tapi doa-doa la ya aku dapat bonus raya, sebab aku dengar bonus ni ialah hasil yang kita sudah kerjakan di masa lalu, so tiada kaitan dengan masa depan (yang mana aku akan berhenti dari sini hehe)

Apapun, aku kena setel perkara di sini, and tidy up everything, both my desk. Update everything supaya tidak menyusahkan pengganti kelak. Dan berasa sangat teruja untuk berada di company baru yang lebih mencabar, aku tidak sabar tengok tahap kebolehan aku sebagai kuli batak.

Ok lah. Selamat berhujung minggu puas-puas sebab esok sudah Ahad, dan hari terakhir untuk hujung minggu, then the next day is already Monday HA HA HA HA dekat sungguh weekend dengan MONDAY kan jangan marah nanti kena jual di bazar. Babai.

 

Love,

Cinoi xo

 

NESCAFE

 

 

9 comments:

Eudora Priscilla said...

Have a great weekend :D

Eudora Priscilla said...
This comment has been removed by the author.
beaty said...

have a great weekend cinoi..ahah wah siok kalu dpt compny yang x keja ari 6 kan..best2 bh

Unknown said...

*highfive jgk*
hehe..

slmt berhujung minggu sis..

sy pn keja smpai sabtu jgk tp next saturday last suda keja trus blik kampung tanam jagung dengan kangkung.. hahaha..

Echa said...

wahh..siuknya kerja 5 hari ja..hehhehe..

bha..smoga mdpt bonus jgk la r..hehe

Aki said...

cinoi,si Aki pun tia kerja ari sabtu.. Hahaha.. ^_^.v..

nunui Joe said...

sy tidak keja lg. Cmna tu ah. Hihihi. Malas bah mau hapdet. Haha

Just said...

d sabah mmg mostly keja sabtu kan.. sungguh nda best ni. ;p nyway, besanya bonus mmg base on previous mths pnya prestasi tp besa la bila staf sdh mau resign yg patut dibagi nda dibagi. grrr... ba, hrp2 ko dpt la bonus ko tu.. :)

Unknown said...

yeah!!! congrats cinoi dapat keja tidak keja ari sabtu sama macam sy juga... lalalal...

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....