Saturday, August 6, 2011

HB2U

 

Nahh apa tu HB2U??

Mesti ramai yang tahu kan, dan mungkin juga ramai yang baru tahu macam aku,  ini maknanya Happy Birthday To You! Aku jumpa ni few times already di Facebook, di wall orang yang sedang harijadi.

Agak-agak la kan kalau mau short form tu. Ni kan kau wish orang. Agak-agak la weh. Apa susah nak taip Happy Birthday To You untuk seseorang, setahun sekali saja kau kena taip tu untuk orang tu.

Aku bagitau awal-awal, nanti harijadi aku bulan November, 1hb, (cewah ni sebenarnya nak bagitau harijadi ka apa ni?) kalau mau wish HB2U, tidak perlu lah wish terus ok, senang cerita. Tidak malu kah wish macam tu (HB2U) dekat orang? NBLSMDOW!!! (hah kau teka lah apa aku cakap tu short form tu pakai huruf depan saja tu!)

Kalau setakat short form pada text messages di phone, untuk perbualan biasa, itu aku boleh diterima. Ini wish harijadi orang kot, agak-agak la kalau nak short form pon. Apalah susahnya taip penuh untuk wish. Apalah kedekutnya haish. Pemurah la sikit. Sikit je sikit je. SIkit sikit lama lama jadi bukit.

Tu saja. CUba fikir lah hokay? Anyway, Aku bosan ni kerja hari Sabtu. Entah apa yang aku sumbangkan. Aku cuba juga la sumbangkan sesuatu iaitu dengan menaip entri ni agagagagagagaga.

K.Bai.

 

Anti short form forever,

Cinoi xo

 

*Anyway, mau cuba sesuatu yang baru, dan pergi beli harini. Hopefully sesuai la dengan aku.

7 comments:

d.angel said...

hahaha....iya berpada2 la gunakan short form ba kan...itu melampau sudah. klau di belog guna banyak short form pun bikin pening, malas terus mo baca.

Fadzmie said...

Saya terbiasa taip panjang-panjang (full form) dalam facebook sebab memang terbiasa macam tu dalam blog (reply komen). Haha.

beaty said...

OMG (short form lagi)..dei ya hari special dia bh kan cinoi apa salah kasi full wish ni

Aki said...

hehehehe.. dia ingat dia romantik kambing ba tu mo post pindik2 gitu.. hahaha.. MKKBDTT.. ^_^.v.. nah,apa lagi tu..

Jay said...

Bijak! Bah ini kali aku tidak mahu pakai shorthand lagi menaip.

Cinoi Lavigne said...

Dorris Angel,
Kalau blog guna short form. Saya tidak interested mau baca tu. Terus tutup jak.

Fadzmie Mohammad,
Kan?! Pakai pc pun, ada keyboard, suma huruf ada button masing-masing. BUkan susah pun mau taip. Xda huruf yang be share button macam di fon.

BEaty,
Yes. It was big day org bah. Kasi la bah tulis full kalau ikhlas mau wish

Aki,
nahh apa tu kin panas plak short form kau

Jay,
Memang bijak!

Dayz J said...

Cinoi, agreed. Kenapa orang suka pakai shortform ah. Sangat pelik. The thing with shortform is bukan semua orang faham itu shortform kan.
Pada saya, its innapproriate untuk tulis entri in shortform, macam tak serius dan mencerminkan kebudak-budakan. SMS tu difahami juga, kan mau jimat. Tapi still, saya tetap write in full term in sms. haha

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....