Tuesday, August 25, 2009

my brother from another mother

25.08.09

gambar ini ditangkap lentoq on the very same date as today, a year ago (25.08.08). hari tersebut hari graduasi kami. kami sama-sama graduasi, walaupun yang tengah-tengah itu mula belajar lebih awal dari yang kiri itu, walaupun yang kiri itu mula belajar awal dari yang kanan itu (aku), kami tetap sama-sama graduasi. maknanya apa? haha. oh ya, yang tengah-tengah tu namanya Shiro. hehe. jangan ketawa. kamu ketawa kan dengar nama dia?atau kamu ketawa sebab kami sama-sama graduasi?  atau kamu tidak ketawa langsung?aku pasti Shiro ketawa ni semasa membaca pernyataan yang tersebut di atas. hehe. aku pun ketawa ni.hahaha. sudah. sudah. Shiro nama dia ok. Wan Mohd Yuzairie. hamik ko nama dia sedap sebenarnya.

shiro1

tahun lalu pada hari graduasi tersebut, 2 perkara yang kami raikan pada tarikh tersebut:_

  1. graduasi
  2. harijadi. ya. Shiro lahir pada tarikh ini lebih 20 tahun yang lalu (umur sebenar terpaksa dirahsiakan)

maknanya apa?

ya!! pandai pun! maknanya hari ini ialah hari jadi Shiro. memang readers aku ni pandai-pandai semua kann. lalala.

 

* gambar pada tahun 2007. apsal buruk noo rambut aku (cewah, macam la sekarang cun sangat) aku cilok pic ni dari fs Shiro.

shiro3

 

aku actually tidak tau mana nak mula tentang Shiro ni. terlalu banyak, sampai aku bingung yang mana harus cerita dulu. yang mana kemudian. yang mana penting. yang mana tidak. sebab semuanya hebat-hebat belaka. ya, perempuan-perempuan single di luar sana, perkara perihal Shiro ni semua hebat-hebat belaka. contohnya semasa saya membuat FINAL YEAR PROJECT saya di tahun akhir dulu, Shiro sanggup (bersama-sama Syauqi) mengorek tanah untuk saya (sebab saya perlukan sampel tanah yang banyak). tapi jangan tersilap, bukan mengorek-ngorek tanah macam anjin* korek tanah kat tepi-tepi jalan tu ok, ni korek tanah versi manusia punya. serius tiada langsung kelihatan seperti makhluk berkaki-4-kencing-di-tiang tersebut. dia juga selalu hadir di makmal tempat saya membuat ujikaji. dan sehingga ke peringkat akhir iaitu membinding tesis di kedai, mengambil setelah siap, dan mengsubmit pun dia yang buat untuk saya. terbaik kan! sebab tu aku sayang shiro ni. woof woof. oh Shiro pernah dipuji seorang pelajar cina yang pandai sewaktu Shiro membuat projek tahun akhirnya di lab pada penghujung semester dekat-dekat nak due date “waa..final year ploject ka?banyak lajin oo kamu, awal2 sudah buat untuk next sem” hebat kan Shiro?

 

* gambar Shiro time muda-muda. tahun 2007 nii!

1_655621340l

juga urusan-urusan perihal menjaga saya (semasa menuntut di tahun akhir dulu) akan dipangku oleh Shiro sekiranya ketiadaan Syauqi. ya. caranya begini, kita tidur lama-lama tengahari baru bangun. sekejap kemudian Shiro akan datang ketuk tingkap bilik (bilik saya di bahagian depan rumah sewa so bleh ketuk tingkap dari porch keta). semasa Shiro ketuk, kita siap-siap buat muka lapar sangat, dia akan tanya soalan “nak makan apa”. hmm, actually xyah buat muka lapar pun Shiro akan tanya, see, dia memang calon yang hebat kan (apasal aku promotekan Shiro ni) sebentar kemudian, kita mesti la mandi cepat-cepat, lambat-lambat pun boleh, delivery makan tengahari akan sampai kurang dari 30minit selepas order dibuat.

Shiro juga hebat sebab dia sanggup hidu bau kentut saya yang hebat. dia seperti immune dan addict dengan bau tersebut. hmm. ok.ok. saya tipu. dia akan buat muka kelat gila bila terhidu bau kentut saya. Shiro adalah seorang yang saya tidak malu untuk kentut di depan dia.

Shiro ialah orang kedua yang akan saya cari selepas Syauqi. contoh: bila saya berasa bosan, dan Syauqi adalah tidak available, Shiro akan mesti orang seterusnya yang saya dial. he’s on my speed dial. dan dia adalah sanggup mendengar apa sahaja bebelan saya. ya. apa saja. tak percaya tanya Syauqi (eh, apsal Syauqi plak)

 

*gambar Ramadan 2007. dulu i used to wear the jacket Shiro was wearing in this pic. Shiro didn’t return the jacket to me! its mine!

1_518775507l

saya tau, semasa membaca entry ini, dan melihat gambar-gambar ini, Shiro sedang rindukan saya. HAHA. saya tau, Shiro sayang saya juga. jange mu tokse ngaku, sms mu sume aku sipe lg dale hp aku ni.mu oyak mu saye aku nge Sara. kalau kamu ingin bertanya apa-apa mengenai saya ataupun percintaan saya dengan syauqi, kamu bila-bila boleh tujukan soalan ke Shiro, dia menyaksikan semuanya. he is part of us.

akhir sekali, saya ingat. Shiro ada janji, kalau saya mau beli camera yang saya mau beli tersebut (nikon), Shiro sanggup melabur ke dalam modal saya! kan shiro, mu meme baik sgt! Shiro cakap juga, nanti harijadi saya dia ada hadiah BEEESAAARRR untuk saya! yeay!

Shiro is someone who is willing to do something u can ever imagine a friends will do for his friend. he is the one who knows me inside and out, and loves me anyway. pendek Shiro kata, he is my brother from another mother! best friends for life…

another year older, another year wiser, have a great birthday, and happy fasting without me! u think i forgot ur birthday? no way in the world i’ll forget.

 

Love,

Cinoi Chantek (<--- shiro yang cakap)

2 comments:

IEYNA said...

shiro..???

pernah tak tgk citer sinchan.... (^_^)...

walaupun shiro jauh, dia still ingt kamo... :) ...bestnyeeee

Cinoi Lavigne said...

msti la tgk citer sinchan..hahahaha..klu dia x igt aku ketuk je pale die.

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....