Tuesday, August 4, 2009

ujikaji degil

julung-julung kalinya entry pasal memasak. entah apa la anginku semalam, semoga selalu angin begini.wawawaw. semalam aku try wat bedegill (konon), aku taktau and TAK PERNAH (never ok) buat begedil. kalau setakat masak-masak lauk, ayam kicap, ayam merah, sayur-sayur, sup tu oke la. tapi ini bedegil-sgt-dia-nak-menjadi begedil.so semalam aku berujikaji.begedil.

030820091418 bahan-bahannya. dalam bekas hijau tu CORN-BEEF campur UBI yang sudah direbus and dilenyek, n campur daun bawang.

langkah-langkah/method ujikaji:- (rujuk gambar)

030820091420

030820091421

030820091423

di pertengahan langkah……

yaya: aunty noi mau yaya tolong? macam susah ja yaya tengok aunty noi tu.

aku: pppfftttt….(tercabar oke)

030820091427

030820091428    

hasilnya : ujikaji gagal. misi digugurkan. operation abort. officer down. officer down. ha. ha. ha. down sangat-lah. dah la, balik jom, tiada apa yang menarik di rancangan masakan ini. masakan kah? masak sangat-lah.

kamu mau tengok ka gambar hasilnya? takpayah la. aku tiada snap pic pon. nasib baik aku ada nieces yang supportive (fatin n yaya). yaya cakap sedap (kanak-kanak tak bleh percaya, taste lain sungguh dengan dewasa), n yaya n fatin makan banyak gila oke. thank god. harap harini habisla suma, banyak gila aku buat.

 

xoxo,

Cinoiqilavigne

6 comments:

n0n0n said...

ko tau buat ke begedil ni cinoi?wakakakakakaka....mesti pecah2 kn?patut nya ko test masak separuh dulu..kalo pecah gak,tambah lagi tepung baru uli...jgn masak smua skali gus...nk sedap tambah lada hitam...btw,letak dlu dlm peti ais sebelum goreng...simpan dlm sejam dlu ke baru sedap bila goreng...muahahahaha

Cinoi Lavigne said...

demmit.u r good.betol ke tipu ni?hahaha.
ok thnx anyway, nnti aku try.hahaha..malooo guee..

~diaNe~ said...

usaha lg..but i tgk nmpk sdp la...

:: kewek :: said...

woit..ape ada pada rupe beb..asal time mencekik leh telan layan je...hhaahhaa....one more time ek..

lazY Yan said...

huh??suda mcm thesis sya..siap ade method of statement lg..tp nda ok la bah..tiada conclusion..

Cinoi Lavigne said...

diana,
nmpak sedap ke..haha..nak usaha lagi ntah bile laa

kewek,
bagos, aku suke ko! ada apa pada rupa, nnti aku wat yg huduh gile, tp sedap gile..hahaha

shiro,
msti la bah mcm tesis, aku bah ni, suka buat tesis. HAHAHAHA.. *big laugh to myself*

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....