Saturday, August 22, 2009

KISAH RAMADAN SAYA (part intro)

Assalamualaikum all.

its 1st of Ramadan today, as everybody knows Ramadan means fasting, and its all about bangun sahur, bazar Ramadan, berbuka, tarawikh, preparing for raya, baju raya, kuih raya, bla..bla..bla..and the list goes on. I've been thinking the best way to deliver a Ramadan entry but end up blank. i went blog hoping just now, and almost every blog i stepped in, talking about Ramadan, and some of them sort of like my option of idea, so all the idea i had had finished, being used by other blog..so there I go, end up blank again. haha. excuses.

ok cut the crap cinoi. ok. i wish everbody the best of Ramadan, may Allah bless us, dan selamat menjalani Ramadan yang indah dan hebat. perasaan Ramadan ini memang sangat hebat berbanding bulan-bulan lain. betul tak tipu, dari pelbagai segi. sangat banyak kebestan dan kehebatannya, bagi saya. so, sepanjang ramadan ini, saya akan selitkan beberapa entry Ramadan pada setiap minggu yang akan saya label sebagai KISAH RAMADAN SAYA.

dan, saya ingin wish salam ramadan to: -

  1. daddy, who currently in KL, yang sudah biasa dijaga makan minum sahur berbukanya oleh Mummy, yang tidak tinggal tarawih nya setiap hari, yang khatam Quran setiap puasanya, yang semuanya sempurna di mata saya, tapi sekarang berada di Hosp Selayang looking after my uncle, semoga lebih tabah lebih kuat, walaupun tidak dijaga oleh Mummy tercinta, walaupun tidak se-comfort mana di sana. yang mereka kebelakangan ini bergayut di telefon macam saya dan syauqi, dan Mummy bertanya Daddy tidak rindu ka? oh, sungguh sweet macam orang muda-muda bercinta. Selamat berpuasa dad! semoga semuanya baik-baik saja! amin.
  2. mummy, who currently in sandakan, berpuasa without daddy, yang menjaga makan minum kami adik beradik, yang bangun awal betul time sahur (mengantuk saya bangun awal), dan masak-masak untuk berbuka. Mummy, selamat berpuasa, InsyaAllah im coming back to Sandakan end of this month untuk berpuasa di sana ok!
  3. Syauqi, yang sekarang ini d Jb sekejap, cuti untuk puasa bersama mak abah, yang saya fikir di moment ini sedang menolong mak mebuat kek lapis. ya, sangat comel kan, walaupun kelihatan seperti seorang lelaki yang ganaz, parut sana sini tu beb, tapi setiap kali bulan puasa pasti tolong mak di dapur buat kuih atau kek. chayok2 b! nanti esok-esok, u yang buat kuih n kek untuk rumah kita ok! jangan ingat lelaki bermuka ganas yang kelihatan seperti hati kering berparut ganas di sana sini n pakai gelang besi tidak mampu untuk tolong mak di dapur buat tat nenas n kek lapis. HAHAHAHA. selamat berpuasa b!
  4. kepada kakak saya yang di Kuantan, hahahaha, mesti mau x sabar mau balik sandakan kan, selamat berpuasa Kak Line, iwan, erin, Abg Idi, dan semua kakak-kakak saya, yang d kk juga, yang d sandakan juga, adik-adik saya, adik ipar saya, anak-anak suadara saya. hah! especially to my nieces n nephew, siapa puasa Auntie Noi bagi duit raya tahun ni !!! yeehaaaa!!!
  5. kawan-kawan saya yang pernah saya berpuasa bersama mereka ketika di JOHOR dulu, Shiro (ini aku takbleh tinggal mesti nak sebut nama dia), dan semuanya, juga Sarah (walaupun kita tak pernah berpuasa bersama), dan semua kawan-kawan di sana, saya rindu untuk ke Bazar sama kamu!!!! Selamat berpuasa!
  6. semua kawan-kawan sekolah saya, Mimi, Llew, Po, Aza, Joyah, Mona, Ainul, Sheila (yang kini berpuasa dengan hubby ah seronoknya) dan semuanya.
  7. kawan-kawan U saya, kawan-kawan blog saya, semua la kawan-kawan saya, Selamat Berpuasa!

kepada semua, yang membaca, Selamat berpuasa, selamat menyambut bulan Ramadan yang best dan hebat ini. Saya ingin meminta maaf jika ada melakukan apa-apa kesilapan yang nampak atau tidak nampak (cewah), saya bersedia memaafkan kamu semua juga (cewah ape laa aku ni overrr). Kepada kawan yang muslim, dan juga kepada yang non-muslim, boleh la men’join kami untuk berpuasa, apa salahnya, coba-coba kan, pasti seronok! Llew, jom puasa! ya semuaaa, mari puasa!!! dan nantikan entry-entry KISAH RAMADAN SAYA yang seterusnya.

ok. habis. sekarang mari fikir makanan juadah berbuka pada hari ini. (x sedap langsung pakai perkataan MAKANAN untuk ayat yang ada perkataan BERBUKA)

XOXO,

Cinoiqilavigne

1 comment:

HAZEL said...

Selamat berpuasa...

Tiket kapal terbang dah standby 2 bulan lalu dah,tinggal terbang je..

Balik kampung oh oh oh balik kampung.. oh oh oh balik kampung hati girangggggggg...............

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....