Sunday, October 16, 2011

Sepatu Lama

 

Harini overhaul rumah sebab Momy n Dady is coming to town on the 20th. To make the story short, turn rak kasut yang sudah penuh mesti dibuang isinya yang tidak diperlu. Terkeluar la balik kasut-kasut yang sudah tidak dipakai tapi masih disimpan. Pilih yang mau dibuang.

 

1. Gladiator shoes

gladiator shoes 1End of 2008 nampak di online. Cari di KK tidak jumpa-jumpa. Early 2009, jalan-jalan singgah Melaka, terjumpa di kedai kasut cina. Terus angkat. Tiada jenama pun. Pakai berapa bulan saja. Tinggi ni cutting dia sampai betis hahahah.

 

2. Nine West Heels

nine westChika nurulism.com beli di Australia. Order dari dia. Pakai untuk raya konon tapi memang leceh di dunia bi;la beraya sebab strap belakang tu haih. Sudah tidak dipakai lagi. Sekali sekala saja pakai sampai last year. Pakai sampai buruk.

 

3. Oxford Heels

oxford heels

Beli di online. Lepas beli gila kerap pakai. Pergi kerja, even pergi shopping mall sampai sakit-sakit kaki. Few months saja. Lepas tu terus simpan di rak kasut. Aku memang pakai kasut sampai buruk.

 

4. Oxford Pump Heels

oxford pumps

Beli online juga. Pakai cuma SEKALI, pergi kerja in 2010. Masih cantik.

 

5. Terompah Vinnci

terompah vincciMy first terompah shoes ever. Beli tahun ni. Pakai few months sampai buruk. Pecah-pecah kayunya tu sampai terkupas. Entah ada kah orang pakai terompah sampai pecah-pecah macam aku pakai.

 

6. Black and White Flat shoes

Black and white Flat ShoeRemember I wrote HERE. Beli di online, dalam tahun ini. Pakai cuma SEKALI saja.

 

***************************************************************************************************************

Nah itu lah kasut-kasut yang menjadi sejarah. Selepas menilai dan keputusan diambil, Kasut No. 1 dan No. 3 dibuang. No.6 hantar balik Sandakan, bagi adik ipar, tapi macam Momy pula yang mau pakai tu. Yang lain simpan lagi di rak kasut ah ah ah. Macam addict bah beli sepatu ni. Alasan bikin tukar-tukar konon.

Itu belum lagi kasut yang currently masih dipakai. Itu nanti aku belogkan. Termasuk safety shoes yang diolok anak buahku “Ehh, kasut apa Aunty Noi pakai tu?”

Share yours people.

Till then. Good night. Have a great week ahead.

 

Love,

Cinoi xo

8 comments:

beaty said...

wah banyak juga sepatu ko ni noi..bh siok ni...he he he he..wah sa pun banyak sepatu mau buang juga ni...suda losse2 suda semua..tapak pun alalal..punya main teruk suda ni

Nurul Says said...

banyak pun ko pakai smp buruk..itu tidak di kira pembaziran good cinoi!!

Syefa Amanina said...

kesimpulan yg dapat dibuat...ko mmg online buyer yg addict..hahaha

Unknown said...

sama la cinoi.. sy rasa semua perempuan pun gini.. ada 1 masa kena bersih tu rak kasut.. hahaha

crita pasal terompah.. skrg sy pakai terompah.. umm.. sampai faded sy pakai.. p ofc pakai terompah.. kuar jalan2 pun pakai terompah.. hahaha

Just said...

sy jarang beli kasut tp bila beli kebanyakkannya atas dasar rupa! pakai sekali then terbiar sampai terkupas2 itu kulit! Nasib baik semua kasut jenis nda la mahal betul.. kalau, bnyk pembaziran!

said...

hiiiyahhhh. ^^

beaty said...

nanti sa mau share juga la ...

Unknown said...

banyaknya kasut ko noi..

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....