Tuesday, October 18, 2011

Ngeri dan Menyayat Hati

Dalam perjalanan ke kerja ni, oleh sebab aku tidak memandu, aku ambil kesempatan lah blogging sikit ah.

Saya kira semua sudah tahu cerita kanak-kanak kechil digilis beberapa kali, dan cuma dipandang oleh orang yang lalu lalang. Aku sampai tutup mulut sendiri tahan teriakan sebab ketakutan dan sedih tengok kejadian tu.

Aku tiada banyak mahu ulas atau komen, cuma mahu tinggalkan kita dengan soalan-soalan.

1. Nda kan lah pemandu van tidak nampak budak tu, mata dia tengok pegi mana?

2. Selepas rasa melanggar sesuatu macam road bumper tu, tiada kah tegerak hati mahu cek, dengan selamba jalan terus?

3. Pemandu kereta yang seterusnya pun buta?

4. Apa perasaan atau apa difikiran orang yang lalu lalang tengok budak tu? I wonder what's on your mind people!!!?

5. Betulkah aku dengar, di negara mereka, barangsiapa yang memberi bantuan kepada mangsa begitu, sekiranya mangsa itu tidak survive atau maut, keluarga mangsa bisa menyaman si pembantu? Benarkah? Adakah sebab itu orang yang lalu lalang cuma melihat saja? Jika benarlah juga pun rules itu, menyebabkan mereka langsung tiada belas sebab takut disaman jika mangsa yang dibantu itu mati nanti?

6. Ibubapa tidak sedar kah anak tiada di sisi. Oi ibubapa!! Mana kau oh??

Itu semua soalan bermain di fikiran aku.

Oklahbye. Oh ya, di hotfm sekarang pun topik ini.

Minta dijauhkan dari kita lah perkara sebegini. Bye.


Sent via BlackBerry from Maxis

6 comments:

Chii said...

aku blm tgk lg video tu. tp nda mau la. x pasal2 aku down nanti. sedangkan crita psl ppuan kena torture 44 hari sampai mati di tahun 80-AN pun bole buat aku down, apa lg klu budak2 punya kes.

Joanne Juend said...

1) pemandu van itu sangat ignorant! mungkin suda biasa melanggar orang rasanya..

2) macam no 1 juga jawapan..

3) pemandu yang seterusnya mungkin lagi teruk tahap ignorant dan keterbiasaan.

4) Orang lalu lalang telah dimatikan hati, perasaan dan akal untuk membantu. Tiada apa yg berada di fikiran mereka kerana telah mati.

5) Kalau betul itu peraturan mereka disitu, alangkah kesiannya mereka semua...

6) Ibu bapa mungkin terlepas pandang anak mereka hilang untuk seketika dua tapi, mereka tidak meminta untuk jadi begitu. Orang ramai yang lalu lalang tu yang melampau buta hati, perasaan dan akal!

Saya pun rasa mau menerajang semua orang yang lalu lalang waktu tu.. kesian itu budak.. ndak boleh tengok suda itu video berulang kali, nanti sakit jantung...

T_T

p/s: janganlah Tuhan benarkan hati, perasaan dan akal kita dibutakan dengan duniawi. Amin.

Daniel Chiam said...

Video and my answers here! That is some fark up shit going on!

http://www.room8five.com/2011/10/how-are-they-human.html

beaty said...

cinoi...memeng sedih ni...poor to kid..apa punya peraturan ni begini..deii...kesian ni..

tu pemandu kan tidak tau mana dia letak ni mata dia..sa heran sepatutnya tu kawasan pasar2 mna kasi lalu kerita sana ni..

Dimple said...

T.T

:: kewek :: said...

kat negara kita..buang bayi sudah..kelar bayi sudah..liwat bayi sudah..campak bayi sudah..tikam bayi sudah..tinggalkan bayi sudah..
mohon janganlah jadi kejadian tidak bermoral seperti ini di negara kita. sedih pilu aku tgk.tahan air mata aje.wahai manusia-manusia especially yang melahirkan anak, tidak rasa terdetik ke kalian untuk menyayangi bayi anda.yang dosa itu, mohon petunjuk.jangan ditambah dosa lain pada bayi itu. ITU SALAH KAMU.BUKAN SALAH ANAK KECIL ITU...sedar..sedar..sedar..

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....