Tuesday, October 4, 2011

Roti Gardenia Kini Sudah Tidak Tidak-Halal.

 

[This is an auto-published entry]

Took me more than 5 minutes to think of the intro. Dan saya ni jenis mau cepat, ahha. Lebih 5 minit adalah membuang masa, so saya terus intro kan saja la entry ini dengan tidak semena-mena, ok? Ala semua blog entry pun tak semena-mena saja nak cakap kan. tiba-tiba. Tiada siapa tanya.

Ok. Pada suatu hari pergi ke supermarket berniat beli roti. Bread. Lalu ternampak gardenia classic seperti dalam gambar di bawah di supermarket tersebut.

roti gardenia halal

Tipu! Sebenarnya cuma nampak roti gardenia macam dalam packaging besar dan kechil tu, tapi supermarket tu tiada pula susun roti gardenia secara berbaris dan separa terjatuh tanpa pembungkus seperti sebelah kanan sekali gambar tersebut. Ehe. Huh?? Tak ketawa pun? Ok tidak mengapalah, tidak lawak pun okbye.

Mari terus ke point saya.

Saya lihat logo HALAL pada gardenia tersebut sudah tidak dicover atau ditutup sepertimana beberapa bulan lalu, bermula Januari kalau tidak silap. Maknanya dia sudah tidah tidak-halal, means sudah HALAL lahh kan. Yeayy. Dan di sebelah susunan roti tersebut terdapat ini:

2011-10-02 12.50.33

 

Ehhe. Di issue bulan Julai lagi. Saya baru tahu sekarang juga pun. Lambat!

 

Okbye. Mari makan roti gardenia.

 

Love,

Cinoi xo

 

Entry di atas ditaip selepas saya menaip ini

[This is an auto-published entry]

6 comments:

Dayz J said...

cinoi,
aku tidak makan gardenia sudah. tukar ke multibread. bread lagi empuk =) lagi satu, aku suka makan dengan cheese. tiba-tiba kunun memberitahu. ahaha

Unknown said...

iya.. kasian ba kan.. baru dapat pembaharuan sijil halal..

FBS Headmaster said...

ITS STILL THE BEST BREAD EVER! Hahahaa

Anonymous said...

ya.. ble ramai2 makan gardenia da semua org.. hehe

Naz Al Yahya said...

naz masih was-was ni. kalau d kk, mmg nda makan suda ni gardenia, bagus lagi pi southern ka gitu. empuk pun empuk. uhuhu.

kalau di semenanjung, mmg gardenia jd pilihan, kegebuannya jelas terasa, ahakz!

beaty said...

wah halal suda tu...buli mamam suda ni

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....