Tuesday, October 25, 2011

Fully Utilise Your Off-day

 

Masa bekerja saya sekarang sangat padat, iaitu Isnin hingga Sabtu, dan Sabtu itu ialah full day. Setiap hari bukan pukul 5 habis ya. Around pukul 6 petang hingga 7 petang (depends), pastu perjalanan balik around 45minit, kalau jem boleh sampai sejam baru sampai rumah. Biasanya gelap lah sudah. My only off day is Sunday. Itu pun kalau di request kerja, saya mesti datang (OT), but so far belum lagi kena request.

Nah. Jadi memang tiada masa untuk blog hopping (ini perkara paling menyedihkan), dapat satu masa baca blog kawan-kawan di list di sidebar ini pun sudah cukup bersyukur. Apa lagi masa untuk fikir yang tiada faedah-faedah (sebut secara paidah-paidah). Contohnya hal kerani yang tidak pandai habis lagi sampai harini, ada kan SATU entry haritu saya tulis, tentang kerani. Actually sampai sekarang pun dorang masih bercakap, pasal kami di site ni. Haih kalau fikir memang bikin sakit hati, tapi saya pilih untuk tidak fikir, kalau mahu fikir pun tidak sempat. Cuma harini dengar lagi cerita tu sebab ada colleague dari office datang site for work, time bual-bual time makan dia pun cerita la sikit-sikit update office. Makan pun laju-laju. Saya pilih untuk ketawakan saja mereka, sebab tidak tahu perkara sebenar yang terjadi di site. Nda apa lah, dorang tidak tahu kali, tu la dorang mengata. Aku tidak rugi 1 sen pun. Eh? Aku rugi ka? Nda lah kan.

Ya aku percaya sama Tuhan Maha Melihat. Tuhan nampak apa yang aku kerjakan si site ni. Jadi tidak perlu untuk explain sama mereka, tidak perlu lalek pun. Kebusyan sampai dapat tweet pun aku rasa aku cukup up-to-date suda dengan dunia maya yang aku seronok dengan ni.

Ehhe. Mana sebenarnya hala tuju entry ni.

Jadi kalau ada satu hari cuti, Sunday la biasanya, perasaan teruja pada Sabtu malam tu memang berlainan sekali. Sama seperti malam ini. Esok kan chuti, jadi memang malam ni rasa aku-mesti-buat-sesuatu-yang-seronok punya perasaan. Nda kisah lah tengok wayang sekalipun, karoke ka, atau sekadar lepak makan di luar.

Dan siang harinya pula, esok (atau ahad seperti biasa), aku sampai bingung “eh mau tidur lama-lama kah mau jalan ni”

Rasa mau tidur lama-lama sebab itu saja peluang tidur berabis, tapi pukul 8 pagi sudah terjaga segar. Pastu risau pula rugi tidak pergi mall (last 2 weeks 7 days aku tidak pigi mall langsung, maybe la). Nah bingung di situ. Bingung macam mana mau fully utilise the off-day, tidur kah atau jalan-jalan pergi mall atau tempat-tempat menarik yang lain (kalau ada yang lebih menarik dari mall).

Jadi kamu macam mana? (haha tiba-tiba tanya orang)

Aku mau jalan ah dulu pergi tengok wayang ah ah ah. Tunang sedang menunggu dengan penuh sabar dan berhemah dalam, membuat keputusan atas option-option yang ada, Jadi aku mohon undur diri sebentar dan bersiap ke wayang.

Selamat menyambut deepavali kawan-kawan, selamat menyambut chuti sehari tiba-tiba di middle week.

 

Love,

Cinoi xo

Published with Blogger-droid v1.7.4

3 comments:

.ainulafidah. said...

memang kalo keja d site ni sgt bz kan. isnin-sabtu full day kan. kwn aku baru betukar keja dan keja d site pun bgitu ni. bz btul. huhuhu.

anyway hepi holiday noi. kim salam en tunang.

Cinoi said...

Ya bah. Uhuh. Seronok memang seronok. Kadang2 bikin stress.
Nanti aku sampaikan salammu.

Unknown said...

teringat plak time keja dlu.. hr ahad jak off.. knon mo tidur spanjang hari tapi petang pegi jugak 1B round2 sna sampai malam.. hehehe..

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....