Monday, August 22, 2011

Melanggar & Menampar

 

Assalamualaikum and morning my lovely readers.

Pagi ni dalam perjalanan ke tempat kerja, telah witnessed satu kemalangan. Actually I didn’t really saw it, Jay saw it, I was busy doing my makeup.

Lepas dengar bunyi seretan dan jatuhan, baru saya angkat kepala, tengok ada motosikal dan penunggangnya jatuh, dan seorang pejalan kaki baru bangun dari jatuh. It was on the emergency lane at the left okay. Tunang said, the motorist yang langgar the pedestrian, a kid, maybe belasan tahun.

Tapiiii, bangun saja the motorist dari kejatuhannya, dia terus menuju ke arah pejalan kaki yang dia langgar tadi, dan menampar bertubi-tubi. Saya tengok dari side mirror, kami sudah agak jauh pun, masih lagi dia menampar.

Sangat horror. I was shocked, seriously shocked and scared sampai bergegar-gegar saya tengok. We passed by slowly, sebab jammed sedikit kan. Sangat menakutkan. Sampai saya tidak terfikir untuk ambil gambar. Lupa pula kan. Huhuhu/ Motorist tu yang salah, dia langgar pejalan kaki yang berjalan di emergency lane. Lepas tu dia pula yang pergi tampar orang yang dia langgar tu.

Sudah lah melanggar, menampar lagi! Sangat tidak patut, tidak civilised punya tindakan. I wish I can do something but, I do nothing. I was still shocked sampai office. Pagi-pagi sudah tengok benda yang stupid dan negatif.

Apa lah dunia sekarang. Penuh pancaroba, sekali lagi.

14 comments:

FionaHafiz said...

dunia memang sudah gila T_T

Chii said...

eii...d mana ka blaku?

Aki said...

Aik,nasib bukan si Aki oh tu pedestrian.. apa la.. main suka2 tampar anak orang..

Cinoi said...

Fiona,
Huhuhuhu

Chii,
Di antara UA ke traffic light yg paling dekat dengan UA tu (kalau dari UA menuju ke 1B), dekat suda sama traffic light tu. yg simpang 3.

Aki,
tu la sukahati jak menampar

beaty said...

deh sampai beigut kena tampar tu budak..sebatutnya dia salah kan..deii aiya mcm ari 6 ari tu kan ada juga langgar lari ni..sian tu motorist ni..depan mata bh ..sa pun lecak trus tulang sia ni nampak tu kejadian

Unknown said...

adess.. biadapnya la...

segelintir pengguna jalan raya di Malaysia ni.. bila dia di jalan raya dorang lupa sudah nilai-nilai murni.. jadi pembuli, pentingkan diri sendiri, tiada kesabaran.. dan sebagainya.. huhu

floyd said...

teruk betul tu org, kesian budak tu.

Tapi dia blum bejumpa pembuli2 lain yg mcm dia mangkali. Kalau jumpa suatu hari nanti, hah barula bertemu buku dgn ruasnya.

Dayz J said...

Ehh, bukankah disana pernah berlaku this type of accident juga? Ya, a pedestrian hit by a motorcycle di emergency lane. That one shot by Daily Express clearly sebab malangnya ketika kejadian pedestrian itu berdiri tidak jauh dari DE journalist. It was on news sekitar 4,5 bulan lepas.

Misya Mialen said...

binggung tu org.lansung x perasaan bah.apalah.sdh lah melanggar, tampar org lagi.tgklah nnti klu anak dia kena bt gitu.msti sandi

d.angel said...

dia mesti dpt lesen kopi o...tdk baca undang2... apapun keadaan pejalan kaki mesti diutamakan. bikin panasss owwhh pagi2.

Fadzmie said...

Hmm. Kalau dia langgar tu budak bukan di emergency lane, ada juga alasan dia untuk menang (tapi bukan sebagai tiket untuk tampar anak orang). Macam ni punya gaya, jangan dia menangis kalau lepas ni, tu budak bawa geng dia kumpul ramai-ramai, tunggu tu orang limpas sana bisuk lusa. Heh.

Yen said...

budus juga tu motorist p tampar2 anak urg..kin panas ni..pdahal dia yang salah ni..

Jay Minerva said...

mau ja aku tumbuk idung beliau tu lju2...

nunui Joe said...

tu pejalan kaki tidak balas balik ka? Kalau sy, ah sy balas tumbuk oh. Gila ah~

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....