Saturday, January 15, 2011

mari belajar menari sumazau

seperti yang dijanjikan di sini –> http://cinoibeetlesv.blogspot.com/2011/01/i-dance-at-kadazan-wedding.html

saya tunaikan sekarang.

masa tu hari di luar dewan panas terik angin sepoi-sepoi bahasa, semuanya damai dan seronok, majlis perkahwinan yang sangat bermakna, masing-masing senyum ketawa gembira. sambil ber”joyah”, ber”bedah” dan ber”makcik” bersama kawan-kawan, hampir mau koyak mulut berbual, ya la kan lama tak jumpa.36 rupanya sedang aku asyik, aku alpa, aku diserang hendap oleh seorang aunty yang macam burung helang mencari mangsanya (bak kata achii la) aku terkena, dipakaikan selendang purple (serang hendap tu) aku memandang lantai tari dengan penuh debarann gila vavi (rujuk gambar di bawah)DSC_0256 hahaha nasib baik bukan aku seorang yang kena, seorang lagi member aku, baju hitam sebelah aku tu Achii, dia pun kena juga, ada geng bas sekolah!!

DSC_0262 debaran makin terasa apabila mendengar hilai tawa rakan-rakan lain dari arah tempat duduk. sungguh dahsyat betul kejadian tu. kawan-kawan saya yang saya sangat sayangi begitu kejam sekali. saya buat-buat ketawa sambil menari sumazau. perasaan ketika itu tiada gambaran yang sesuai, hanya rujuklah gambar di bawah.

DSC_0268 teruknya hasil tarian saia. tapi ah, matsalleh dekat bawah ni lagi teruk dari saia, so saia rasa kurang teruk, kurang sedikit laaa. hahahahahaha

DSC_0216 1Malaysia! bajau+ matsalleh+etc boleh sama-sama menari sumazau!!! ouuraiiidaaa!!

sekian. entry ini habis di sini. bye!

http://cinoibeetlesv.blogspot.com/2011/01/its-so-great-to-find-that-one-special.html

Love,

Cinoi xo

3 comments:

zydande said...

punya best blajar sumazau.. wuwuwuw~~

Sheila said...

time kecik2 kan, kalau ada wedding, paling aku takut kalau sudah ada orang tua jalan2 cari mangsa suruh menari..tapi itu dulu..malu-malu..sekarang, sengaja-sengaja tunjuk muka 'pick-me..pick-me'..

Cinoi Lavigne said...

zydande,
x smpat blajar, hentam seja

sheila,
klu time bersedia ok juga aku mau menari, ini mmg diserang hendap huhuhuhuh.tkejut lg.

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....