Monday, October 3, 2011

Ini Cuma Bebelan Yang Panjang

 

Buka mata. Tengok telefon bimbit. 9:22PM Sunday, October 2. Terus mandi. Lepas mandi fikir-fikir “Haish berapa jam sudah aku dalam rumah, tidak keluar” then terus menangis.

Menangis bukan sebab tidak keluar pun. Baca di atas “Sunday” means tomorrow monday dan kena kerja. Mungkin salah satu sebab memangis, esok kerja, work load banyak, kena berhadapan orang yang kasar-kasar di tengah panas, kena buat report yang detail dan banyak. Dan banyak lagi keluh kesah mak esah. Bilang mau belajar banyak-banyak dan gain experience banyak-banyak. Tapi mengeluh.

Fikir lagi sebab lain.

Oh. Lama sudah tidak update blog. Ceh padahal baru Jumaat lepas. Tapi sebelum Jumaat lepas ialah Selasa lepas. Gap yang sanagt besar dan jauh haih. banyak gila benda mau update. Notebook kechil dalam handbag penuh sudah dengan short note tentang “what to blog next”. Betul tidak dapat update blog masa kerja lagi, ah perkara paling menyedihkan la ni.

Atau sebab hard disk. ya external hard disk ku rosak. So aku beli casing baru sebab yakin yang rosak cuma cucukan casing lama tu. Bila sampai rumah, casing baru dibeli tu tidak compatible pun dengan isi dalam hard disk aku. Terus menangis mengenangkan file-file dan gambar aku yang banyakgilavavi di dalam tu.

Masih lagi menangis teresak-esak. Astaga ini anak. Sampai tunang tanya

“apa lagi kau nda dapat ni? mau keluar lepak? mau blogging? apa? mau aku tolong kasi siap kerja? mau hard disk baru??”

Semua pun aku jawab tidak. Sebab aku nda tau juga ehhe. Suka jak bah mau menangis tiba-tiba. Padahal aku tidak tidur time maghrib pun. Aku tidur lepas Isyak. Then bangun pukul 9 lebih. Apa yang tidak kena? Kalau tidur between Asar dengan Maghrib tu standard la bangun menangis kan.

Lepas tu membawa perasaan saja aku, lipat baju, kemas laptop dan kertas-kertas fail kerja untuk esok. Refill air di tumbler. Terai-terai baju yang mau dipakai kerja esok. Sedia beg untuk bawa bekal esok.

Sepanjang malam tidak dapat tidur. bangun pun awal. Belum lagi subuh. Re-heat lauk, sedia bekal, iron baju. Siap bawa roti gardenia lagi. Ah bercakap pasal roti gardenia, nanti saya blog kan. On the way ke site, singgah kedai beli chocolate spread untuk makan dengan bread. Melalui hari Isnin dengan biasa dan bersemangat juge pun sebab membawa bekal. Period. Sambil fikir balik “Apa aku mau semalam? Sampai menangis?”

Alhamdulillah semua ok hari ini. Despite with the clerk stuff yang tidak suka menaip (refer to my twitter la yek kalau tidak faham), and all, today is not so bad pun. Apa la yang aku tangiskan sangat semalam.

Mungkin sebab sudah lama ketawa terus. Dengan banyak.

Apapun, untuk memastikan cinoi.com alive, aku akan memblog schedule entry secara pukal malam ni, untuk tatapan sepanjang minggu ni okay. So esok lusa walaupun ada kekangan masa dan sebagainya, cinoi.com pasti terupdate.

Thanks sebab baca sampai ke hujungnya. Ehhe. Kamu memang sangat baik. Maaf lah kalau entry ni tiada pengisian rohani.

okbye.

 

Love,

Cinoi xo

1 comment:

beaty said...

panjang bebelan ko ni cinoi...he he erm sa pun kalau ari minggu suda kan dei tu hati berat tul bah sebeb bisuk misti kerja ni..he he ehe

wah hardisk rusak? ahh beli baru la cinoi..he he..trus sa terkenang sa punya gambar banyakgilavavi (cinoi punya style)yang hilang kena infected virus tahun 2008..he he

tu la solution yang paling bagus buat scheduled post ni

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....