Friday, April 16, 2010

..then i found the clouds

..sambungan http://cinoibeetlesv.blogspot.com/2010/04/i-found-silver-lining-first.html

kan pada weekend lepas amat berseronok sekali.

pada ahad pagi tersebut, sebenarnya Kak Lyne ada call. this is our conversation

_______________________________________________________________________

Kak Lyne: hello. Noi, aku baru cek mailbox, ada few surat mu sini.

Cinoi: okay. Ada apa-apa surat penting ka? Haha surat SPA ka? Adoi kalau surat SPA, kemarin sudah orang pergi exam nya tu kan. Ada?

Kak Lyne: takda lah surat exam SPA, takda apa-apa penting juga.

Cinoi: betul bah takda??

Kak Lyne: takda. Eh, mulai sekarang kau jangan pakai alamat mailbox ni lagi untuk apa-apa urusan ok, pakai alamat rumah sekarang saja, or alamat kk.

Cinoi: hmmm?? Kenapa? Ya la, ok la.

_______________________________________________________________________

ok. fine. lepas hang up the phone, meneruskan AHAD seperti cerita di sini http://cinoibeetlesv.blogspot.com/2010/04/i-found-silver-lining-first.html

malam, lepas semua berakhir weekend saya, dapat phone call dari Kak Hazline pula.

_______________________________________________________________________

Kak Hazline: noi ko tau ka kau dapat exam SPA, kemarin examnya 10hb april. tu la lain kali jangan pakai alamat mailbox tu sudah ok! tukar alamat lain. surat lambat baca.

Cinoi: !#$%^&*()+

_______________________________________________________________________

uwaaaaaa!!! i dapat exam spa???? and it was yesterday??? so i missed it huh!! terus rasa mau nangis, orang pertama saya call ialah Syauqi. ya, baik buruk mana pun Syauqi, teruk mana pun keadaan hubungan kami, dia orang pertama saya call, sebab saya rasa, cuma dia boleh mengatakan sesuatu yang akan mentenangkan hati saya sedikit. saya ada cuba orang lain juga, tapi, tidak berjaya juga mentenangkan hati saya.

 spa1 ha, tengok, saya adik perempuan bongsu yang sanggat disanyangi ok! selepas ini semoga kakak membelanjai saya sesuatu barangan yang saya sanggat inginkan sebagai penawar duka lara saya ohhh kakak yang cantik dan baik!!!  hahaha tiba-tiba nak juga bagitahu. hee lari dari topik sekejap je pon. kantoi la saya cuma berduka lara sebentar sahaja, haish, kenapa la saya cepat heal. sudah la. sambung baca perenggan seterusnya. serius ok.

see, Kakak Lyne call pagi tu, sebenarnya dia sudah baca surat exam tersebut, tapi dia enggan bagitahu, sebab sudah terlewat, dan tidak mahu merosakkan hari enjoy saya! hahaha. see, rupanya ke’enjoy’an weekend yang superb tersebut adalah silver lining kepada perkara ini ohhh T________________T

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

SPA

ok. sekarang saya mahu cakap pasal SPA. di zaman moden canggih berteknologi maju ni, kenapa hanya gunakan surat sebagai medium?

ok fine, call me stupid, but i seriously do not know how to check it online at the SPA website. paling i tahu pun STATUS PERMOHONAN, masukkan number ic, then akan keluar list jawatan yang dipohon. CUMA LIST JAWATAN sahaja, tiada status seperti “panggilan untuk menduduki peperiksaan” or whatsoever.

kalau nak cek untuk panggilan exam ka temuduga ka, i seriously do not know how to check it online.

malam tu, selepas tahu. baru i godek-godek the website, i scroll down dekat HOME page, ada di bawah tertera

Jadual Peperiksaan Memasuki Perkhidmatan Awam Malaysia Tahun 2010 (BARU)

ok i klik situ, rupanya situ boleh semak kita layak exam atau tidak, terdapat option masukkan no ic, then keluar la result Peperiksaan bla bla bla pada, tempat, tarikh, masa etc.

ohhh. i baru tahu. ok tak payah kamu pergi SPA website sekarang, benda tu sudah tiada, sebab exam sudah habis!

saya betul-betul tidak terfikir untuk cek benda tu, sudah la di bawah, bukan di profile pemohon, di bahagian iklan dia di bawah. tak terfikir nak cek ok!

send la email ka, notification ka, phone call ka. okay la phone call macam susah sikit sebab ada beribu calon. tapiii send la email, kata canggih. ni bila semak STATUS PERMOHONAN, cuma keluar LIST JAWATAN YANG DIPOHON sahaja. tiada pun status seperti “TEMUDUGA PADA SABTU NI OK” atau apa-apa status. come on la, kurang convenient la kalau setakat bagi surat sahaja. ah apa pun, my mistake or not, whoever mistake it is, i MISSED my exam.

untuk tenangkan diri, i tried to be positive, yang penting sudah puas enjoy semasa weekend, dan mungkin bukan rezeki saya lagi untuk ini, its not that im desperate nak the job pun, tapi kan kah lebih terjamin daripada duduk di swasta ni. tapi tidak mengapa lah, mungkin ada hikmahnya. salah satu silver lining that i found in this clouds is, i had a superb weekend with my superb friends, and i know my sis love me.

walaupun duduk exam belum tentu dapat pergi interview, but atleast sudah duduk exam kan, kalau tak duduk exam mana la kita tahu layak ka tidak. oh by the way, saya layak exam untuk jawatan Peg Belia Dan Sukan gred 41 dan Pegawai Tadbir dan Diplomatik HAHAHAHAHAHAHA. best betol.

itu saja. SPA, tolong la do something. i guess bukan saya seorang saja missed this exam sebab lambat dapat surat. ok?

bye. call ur IT engineer. do something. i have email.

 

 

Cinoi xo

3 comments:

mesarra said...

entry ni xde sambungan ke
penat aku baca

b u k a n s e s i a p a said...

haha..sme cm ema..pgwi belia & sukan..;p

haha..aritu pn ak saje2 gatai p klik sne sni kt web spa tuh..tuh yg terjmpe awai2 ms dorg kuar iklan pggilan pi pekse tuh...seb bek ms tu tgn ak gatai godeh2 web tuh..surat plak smpi kt umh ak lg 3-4 ari nk exam jek.

Cinoi Lavigne said...

kecewa je hakuuuuu

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....