Wednesday, December 16, 2009

kita kawan meh?

77fren req

that was last week. today it is already 83. its quiet a huge number for me yang bukan selebriti ni. well, saya mengamalkan untuk tidak approved orang yang saya tidak kenali.

orang yang saya tidak kenali ialah bukan kawan, atau bukan kawan kepada kawan baik saya, atau kami memang tiada berkomunikasi secara direct di mana-mana telefon, web, facebook, majlis, parti, dsb, sebelum ini atau pada bila-bila masa.

saya minta maaf kepada sesiapa yang saya belum approved, kalau kita memang kenal/berkawan sebelum ni, mungkin saya lupa. so i hope ada intro la time kamu meng’add saya as a friend tu. contoh: hi cinoi its me, lala. sort of la. contohnya ada this one guy, i guess lama sudah juga dia add tapi i x approved him yet, then dia message dekat FB “cinoi add la aku” owh baru saya perasan we know each other and lepas tu ai cepat saja terus pergi approved. simple kan.

biasanya if ada friend request, ai tengok mutual friends dulu. if lebih dari 20, baru saya consider untuk pergi melihat profile dia, to find out who he/she is. as for now, record for friend request with the most mutual friends that i haven’t approved yet is 61 MUTUAL FRIENDS. because i barely remember him, maybe my junior back in high school but seriously , i don’t have any memory about him. so what is the point of approving people that we don’t even communicate. kan. yalah, kawan di facebook beratus-ratus, ada yang cecah ribu, tapi time susah, berapa kerat saja yang muncul kepala.

see, even yang mutual friends 61 pon ai tidak approved, apatah lagi yang langsung tiada mutual friends. ngehehe. sekarang sila la kata aku poyo pun. like i even care.

lagipun, for me facebook ni banyak my private life punya story, my friends, my family, people in my life. so i have to be very careful because i know ramai di luar sana yang kurang senang dengan saya kan, iam avoiding stalker, sedangkan di blog ni pun saya pernah diserang. im avoiding those kind of things la. and iam avoiding lelaki-lelaki pysho yang gatal suka add biarpun dia tidak kenal asalkan dapat add perempuan banyak-banyak in his friend list wadehel.

ok la. sekarang saya mau pergi buat cleaning di facebook. currently i have 487 friends. petang nanti mungkin berkurang kot.

oh one more thing, is it appropriate for me to ask “do we know each other?” to the peeps yang friends requested me?? ada cadangan ayat yang lebih sopan dan kurang poyo tak??

bukan mudah menjadi aku,

Cinoiqilavigne

6 comments:

IEYNA said...

cinoi kite kawan kan...hehehhhe...

aku stju ngan ko, rmi yg add aku tapi sume tu aku xknl so aku abaikan je....

aku akan approved org yg aku kenal :)

nisa' audadi said...

ak ignore terus..haha..kejam kan.. heeee...

sara said...

same r..aku ignore gak..tp sape la nk add aku kan..haha

Totin Jamain said...

i pon tengah buat cleaning tak abis2
penattt ohhhhh nak tgk 1 1...
tp mesti adeee je yang sesat2 mcm strangers kann

Cinoi Lavigne said...

ieyna.
ye kite kawan. kene hati2 nk approved org beb. xtau niat dorg.

nisa.
bagus. aku suka. tegas tindakan kau.

sara,
ko kene hati2 beb.

totin,
pening gak nk tgk satu2..sehari buat sket la. so skrg nk approved pon kene hati, xde la nkw at cleaning kemudian hari.

Ad's mom said...

OOOO...aku br bc post ko ni. sama plak dgn posting ku utk 1hb jan.KO duluan la. Hahahahaha. Tp byk lg la fren request mu. Tp betul2 heran..lately byk org add. Dulu x mcm tu pn. Tiba2 sj ni bila aku blk dr kk. Ramai yg x di kenal lg tu.

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....