Friday, June 15, 2012

What’s on my face? What’s with my fringe?

 

Seperti yang Aci blog kan, aku mau juga cerita what i wear on my face everyday to office. Since sudah station di office (bukan di site) boleh la main mekapmekap kan.IMG-20120613-00358

  1. SK II Miracle Water.
  2. Whitening advancer and moisturizer bio essence.
  3. BB Cream Dr.G yang kaler purple tu. (Baru beli 2weeks ago macam)
  4. My all time fav,The Body Shop pressed powder.
  5. Eyebrow liner. Menggunakan berus dan warna dari The Body Shop eyebrow kit, sebenarnya baru berjinak-jinak lukis kening, jadi masih belajar. Praktis praktis, lucky ter cover dengan rambut tuh. Memang taberapa kemas lagi.
  6. Liquid sharp eyeliner from ZA
  7. Mascara Dolly Wink
  8. Blusher The Body Shop
  9. Lip Balm The Body Shop

Untuk 9 perkara di atas, No.1 dan No.2 sahaja apply di rumah. No.3 sampai No.9 pakai dalam kereta time on the way kerja.

Itu sahaja untuk pergi kerja yang aku rasa paling basic. Kalau tidak basic, akan ada:-

  1. Eyeshadow yang diblend bermacam kaler.
  2. Master eyeliner (kaler putih)
  3. Concealer, untuk kemaskan bahagian kening yang berhambur.
  4. Highlighter or bronze blusher
  5. Double mascara.
  6. Lipstick

Balik rumah aku wipe sahaja mekap tu guna yang macam wet tissue untuk remove mekap tu. Ada juga liquid make up remover, tapi jarang sangat aku pakai unless aku memang bermekap tebal ke majlis-majlis.

 

Tentang my fringe.

Mulanya aku tak berniat mahu bikin fringe. Tapi masa orang tu trim rambut depan aku time aku perm rambut (yes, I’ve perm-ed my hair), dia terlebih potong sampai aku rasa pendek sangat kalau tolak rambut depan tu ke tepi (refer picture below)IMG-20120614-00387

 

Jadi aku pun kasi turun lah dia kasi jadi fringe di depan macam time sekolah tadika dulu.IMG-20120614-00388But still, sebenarnya tak kemas langsung potongannya tu. So kalau ada masa weekend ni aku pergi trim di saloon, atau aku trim sendiri di rumah.

Ouh, feel free to share what you wear on your face.

Oklahbye.

 

Love,

Cinoi xo

KLIK DI SINI UNTUK DAPATKAN TAWARAN HEBAT PREMIUM BEAUTIFUL KORSET DARI cinoi.com

8 comments:

Nonny Atika said...

eeeeee.. cute pulak ko berfringe Noi.. and u look different than u usually looks (at least d mata sy lah ngeee)

Cinoi said...

Nonny,
Ahahah aku pun rasa gitu bahaha. Tp kadang2 aku rasa cam pelik jak muka ku.

Unknown said...

cinoi.. muka mu sama macam pelakon di astro ceria elly & epit..

asal aku tengok drama tu.. mesti aku teringat kan ko.. :p

Cinoi said...

Nowriz,
cerita budak2 kah tu

Pwincess said...

Natural and sweet. Pretty =D

Misya Mialen said...

noi, ngam ko punya rmbut mcm tu;) kiut, eh noi, tu sk 11 ba,ok jg klu pki?

beaty said...

wah cumil suda ko noi...sasuak frinde ko nmpk muda ni..noi lau ko mau trim rambut depan ko tu bagus ko buat sndri d ruma..ko cari d youtube..he he sa gtg fringe sa ikut Utube sb kalau d kdi kan durang x pandai potong juga ni..he he he..

wah perm hair is always may fav but skg sablm mau buat lagi sb malas jaga

Cinoi said...

Nurulee,
Amin! tq!

Misya,
Ok bah, kalau utk aku la, lain org lain kulit kan. Tp sk 11 miracle water tu complete my skincare

Beaty,
tggu sa beli gunting yg sesuai dulu

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....