Thursday, February 17, 2011

Bidadari ialah seorang yang suka menolong dan baik hati

Begini ceritanya, recently, boss suruh aku pakai kereta company. So, aku pakai la.
Yesterday after work, aku tolong (notice the word TOLONG = menolong = bidadari - refer Tajuk) kakak aku menjemput anak buahku tersayang Naim Firdaus di nursery. At first, i was worried, sebab my nephew is 2 years old naughty boy. Gauk ni budak. My sis siap pesan kunci pintu because he likes to open the car door while the car is moving. Ok, fine.

Me and him, we're just fine, i think i can control him, and home wasn't too far away. Tapi tiba-tiba, the car yang buat problem, tidak mau masuk gear, di tengah kesesakan sembulan di waktu petang T_________T

Kenapaaaaaa geaaarrr tidakkkkk mauuu masukkkk!! I've tried to pump the klac banyak kali, but fail juga to masuk gear, i just do not know what happened. So im stuck there, in the middle of the jammed. Aku kasi on seja la tu emergency light kelip-kelip kiri kanan tu.

Aku cakap dengan Naim "alaaa Naimm rosakk keretaaaa" tapi dia ketawa-ketawa saja, siap menari lagi, kebetulan ada lagu Dirty Beat, Black Eyed Peas tu kan di radio.

Everbody yang stuck behind me, mostly mesti lah marah-marah kan, ya jammed kan biasa la. Tapi bukan niat ku, bukan mahuku pun kereta rosak di masa-masa sebegitu (cewah sedih konon), tiada yang peduli aku dan anak buahku.

Cuma, tiba-tiba ada 1orang perempuan, stop by sekejap dan buka cermin tingkap dia
"ada sudah orang datang tolong? ok?"

i was like "ok,ok, ada kawan saya on the way sudah, tq"

perempuan tu cantik tau, putih, baik hati lagi, keretanya pun colour putih, vios colour putih.

Mungkin pmpuan cantik dan putih berkereta putih tu bidadari kali. Bidadari kan baik hati dan suka menolong.

Luckily i got this one friends who work nearby, dia pun datang merescue dengan segera. Thanks sebab tolong tolak kereta pergi tepi dan hantar saya balik!

Itu saja mau cerita. Bye.

Love,
Cinoi xo



No comments:

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....