Thursday, December 16, 2010

sindrom kurang daya tahan Facebook

Dulu aku rasa ini tidak normal. Tapi aku pasti, bukan aku seorang saja mengalaminya, ramai lagi di luar sana yang megidapi penyakit ini. it's like a drugs.

facebook addict!

sindrom-sindrom aku. sindrom kurang daya tahan facebook. atau nama saintifiknya, FBA syndrom - aku yang namakan HA HA HA (aku tau aku ketawa sendiri sorang-sorang)

  1. buka saja pc/laptop, terus FACEBOOK. dengan sangat gelojoh, badan menggigil-gigil ala-ala tidak sabar (ceh aku exaggerate saja ni) . sudah siap cek semua baru tenang sedikit, blog hoping and check email, etc. dan sebelum tutup pc, website facebook adalah window yang terakhir sekali ditutup. haih sweetnya~ macam i want u to be the first person i wake up to and the last person i sleep to so i can dream of us ahh sudahhh off topic!! ok seterusnya no.2:-
  2. sudah habis cek semua notification, pergi klik FRIENDS yang di sebelah kiri home sidebar, dan klik STATUS UPDATE sebab tidak mahu ter missed status kawan-kawan (sungguh caring betul!) lepas itu pergi refresh 27kali, lepas tu pergi profile sendiri, baca balik latest comments, and Remove Post semua notification yang ada di wall, contoh: "you commented on..status" tu semua aku remove, bikin samak! (semak)
  3. kalau sedang berada di depan pc, kadang-kadang sampai bingung, kalau ada notification masuk, terus berkelip-kelip tu blackberry, mau tengok dari BB ka or pc wadehel. kadang-kadang, sekejap jawab komen tru pc, sekejap lagi, tru BB. nasib baik sekarang belum bayar bil, jadi dipotong, tidak dapat online terus di BB, tapi BB cuma on di office sebab ada WIFI. so begitulah kejadiannya di office, bingung mau tengok notification dari pc ka BB sbb BB mcm berkelip-kelip lampu merah ni haisshh terdistract teruss.
  4. kalau ada kerja, bersugguh-sungguh siapkan kerja, sebab tidak sabar mahu men'facebook. ok tipu. itu kadang-kadang lah bersungguh-sungguh siapkan kerja, tapi selalunya kerja tolak tepi dulu, facebook comes first, sambil-sambil buat kerja hhuhuh :( teruk kan addiction aku. (pura-pura sedih haih)
  5. kalau aku yang dulu fb chat seseorang, tiba-tiba jadi gelap (orang tu tiba-tiba offline), terus aku jadi sedih. (ehh, ini masuk kategori sindrom addict facebook atau sindrom cepat terasa).
  6. facebook ialah tempat mengadu paling praktikal sekarang dan utama sekarang like a shoulder to cry on. apa-apa rasa di hati, gembira, tidak puas hati, complain sana sini, berita gembira, berita sedih, etc, mesti kasitau sama facebook dulu, kan?? terus update di status, what's on your mind. adeh.
  7. lepas tu, suka tekan LIKE, sampai real life pon asyik sebut "ohhh, i like!!!" sana sini pegi LIKE, sampai di blog ni pun ada sudah button LIKE.
aku rasa banyak lagi tapi aku tidak terfikirkan sekarang, nanti lah aku update dan tambah lagi dari semasa ke semasa. mari akhiri entry cepat-cepat dan boleh pergi tinjau facebook cepat.


Love,
Cinoi xo







2 comments:

Unknown said...

HAHAHA! I LIKE this post. Wakakak...
Nampaknya aku pun ada sindrom ni taw.

Cinoi Lavigne said...

nak bagus pigi be cek! hahahaha

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....