Wednesday, December 29, 2010

school holiday almost over

by next week, budak-budak sudah bersekolah seperti biasa. siapa bilang tiada kaitan dengan saya?

my housemate are back in town, i’ve been a lone ranger since the school holiday, because my 3 little housemate balik kampung tempat nenek dorang. but last two days, they are back in town.

back in town, means back in action. rumah sudah tidak lagi sekemas serapi musim cuti sekolah. semenjak ketiadaan kehadiran mereka di rumah, i maintain the house like sikit pun tidak boleh sepahkan ok. tapi sekembalinya mereka, semua kemaintainan itu hilang dalam sekelip mata. dush. hancur luluh hatiku. tapi kalau tiada mereka di rumah, sunyi pula. percayalah, mereka mampu lakukannya, dalam sekelip mata saja kerja-kerja maintenance yang saya buat sepanjang mereka cuti sekolah sudah tidak nampak lagi hasilnya. saya ialah sangat tidak terkejut di situ, sebab sudah menjangkakan perkara ini terlebih awal lagi dari kamu semua.

dan hari ini, kami ada morning rehearsal di rumah. iaitu latihan bangun awal, untuk my housemate. the school holiday is going to end this week, next week durang akan mula bersekolah, so hari ini ialah Latihan Bangun Awal. mereka semua dikehendaki bangun awal, dan mandi, dan bersiap, untuk sempatkan ikut Umi dorang, hantar pergi kerja. hasilnya, not bad la hari ni 1st time kan since the school break. esok cuba lagi. dan mulai minggu depan, riuh pagi di Ramin Court akan bermula. trust me, yang ini akan betul-betul riuh punya pagi.

*meet my housemate1

Love,

Aunty Noi xo

p/s:- siapa yang mau sewa kereta area Kota Kinabalu, email me at cinoi17@yahoo.com. am helping a friend here.

No comments:

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....