Friday, September 25, 2009

laporan raya 2009

raya 1

pagi-pagi siap-siap, pakai baju chantek-chantek, mekap kuat-kuat, bersalam berhambur. iya. tak tersusun. asalkan salam semua orang, bagi duit raya 7orang anak buah, 1orang adik, dan 2orang ibu dan bapa. tiada gambar yang proper, tiada gambar yang semua, sebab semua sebok bercakap. then pergi beraya di rumah-rumah wajib-pergi-beraya-pada-raya-pertama.

1ry me with kakaks

raya 2

duduk di rumah tunggu tetamu, nasib baik tak ramai. budak-budak yang datang semua aku bagi skrip yang sama “kami mau keluar dah ni dik” . oke kejam aku tahu. lepas itu petang sedikit aku kesian dengan satu kumpulan budak (7orang), so dorang yang lucky sebab aku bagi masuk and bagi duit raya, tapi tak meghargai keluckyan dorang dengan mensepah hamburkan tandas. yuckss!! mungkin karma.

malam pergi rumah Auntie Las untuk kenduri arwah hari ke-14. berkumpul dengan semua ahli kerluarga sebelah Mummy. memang belum biasa lagi Uncle Mat sudah tiada. kesian Auntie Las. feels like he was still around.

raya 3

buat masak-masak di rumah. tidak besar-besaran pun. tapi cukup untuk mematahkan pinggangku dengan tetamu yang non stop datang silih berganti dan cukup untuk dimarah daddy kerana memotong ketupat sambil bergayut di telefon dengan syauqi. rilek-rilek sudeh!

malam kawan-kawan lama datang beraya. Azura, Santi, Ain, Dj, Anastasia, Wani, Budi, Aji. lepas tu pergi join beraya dengan mereka.

raya 4

aku tak berapa ingat aku buat apa. skipped.

raya 5

kemarin. hurmmm. buat apa ya. lepak di rumah tunggu tetamu. petang pergi BSN, Sis Lyne minta ambik gambar dia dan staf lain. malam pergi tahlil di rumah auntie. lepas tu singgah rumah Kak nani untuk jenguk Naim. and layan anak-anak buah yang super nakal kalau bulan-bulan raya mau tak bengkok aku. tapi seronok.

raya 6

sudah di tempat kerja!!! god it hurts.

apapun, my new baby, Chiqi, work hard this raya. betul tak tipu. cekout thousands pictures me and my sis upload di facebook. HAHAHAHA. muntah la kamu.

http://www.facebook.com/album.php?aid=112794&id=742162915&l=95e422b037

http://www.facebook.com/album.php?aid=112125&id=742162915&l=be8334e260

Salam Saya-belum-puas-beraya

Cinoiqilavigne

2 comments:

IEYNA said...

beb, syok beraya tak...

nk syok lagi meh dtg semenanjung...hihihi...

sara said...

aku nk update cite raya gak

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....