Monday, April 16, 2012

Mom’s Birthday Celebration

 

On the 10th of April, I was still at my hometown Sandakan. Majlis hantaran, 7 April tu Sabtu kan, aku sambung cuti sampailah 11hb April. 8th pergi Lahad Datu rumah Jay’s family, then on the 10th tu balik semula ke Sandakan.

So on the 10th tu sampai sahaja Sandakan, aku terus tiba-tiba plan birthday celebration, a simple one, for Mommy. Masa tu Kak Nani (and family) and Kak Lyne (and family) sudah pun balik ke KK. Yang tinggal di Sandakan, Kakak Misah +husband + daughter Chempaka, my younger brother Abang + wife + kids Putra and Putri, and the youngest Adik. And my dear fiance.

So kami-kami sajalah. Pagi tu aku bergegas, pergi beli hadiah, pergi Secret Recipe beli kek, pergi KFC beli ayam then pergi Fajar, beli satay. Semua tu setel ngam masa Maghrib.

After Maghrib, Daddy pun ajak baca doa selamat sempena birthday Mommy Winking smile

Moms Bday Simple Celebration

Lepas baca doa selamat, diteruskan dengan acara potong kek Mango apa ntah.DSC_0055

Semestinya yang paling semangat ialah cucu-cucu Mommy, Putri (best friend Mommy ni) and Chempaka. nasib baik Putra masih kecil, so masih bertindak cool terhadap kek harijadi

Moms Bday Simple Celebration2Moms Bday Simple Celebration3Moms Bday Simple Celebration4

Sebelum makan-makan satay and KFC, penyampaian hadiah dari aku untuk Mommy yeay! tahun ni aku sudah tidak bagi handbag lagi, bosan sudah idea tu.

Moms Bday Simple Celebration5

Hadiah tahun ini ialah earing emas yeay. Alhamdulillah sempat juga aku belikan mommy earing ni. Di kedai emas cina di Bandar Sandakan, tiada Tomei mahupun Habib di Sandakan. hehoh. Yang lawaknya, resit belian tu terkantoi oleh Mom and Dad pula tertinggal dalam sampul yang aku hulur tu. potong betul. Memang tak berapa best ah kalau orang yang kita bagi sesuatu tu tahu harganya. huhuhuhuh

photo

Selamat harijadi yang ke 59 Mommy ku ( 10 April 1953), semoga sihat dan panjang umur, dan murah rezeki. I love you so much. Jangan marah-marah selalu. Terima kasih untuk segalanya sampai bila pun tidak lah terbalas banyaknya.

Love,

Cinoi xo

 

*Entry hutang aku sudah langsaikan di http://jaycinoi.blogspot.com/

1. Majlis Hantaran (Mekap dan Baju)

2. Majlis Hantaran (Dulang Hantaran)

Ok. So tinggal beberapa lagi entry hutang yang aku rasa tasenang bikin blog aku begitu. Thanks for reading beautiful!

 

Love,

Cinoi xo

6 comments:

Unknown said...

so sweet..happy birthday to your mom! :D

Fadzmie said...

Happy Birthday untuk your mom, Cinoi! :)

beaty said...

ko lupa buka tu hg dia? inda pa bh..yang ptg ada tu hadiah

Cinoi Lavigne said...

Michelle,
Thanks

Fadzmie,
Okay.

Beaty,
Bukan lagi harga, resitnya terus ah ada dlm tu sampul

Jay Minerva said...

itu kek mango delite kalau nda silap... kalau nda silap la...

Rinah said...

happynya mommy mu terima hadiah :)

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....