Friday, February 27, 2009

halim dan halimah

arakian di suatu kampung (apa tu arakian?aku pun xtau.biarla. kasi sedap sikit ayat)
ada lelaki hensem ni, namanya Halim. dia suka kepada perempuan cantik kampung tu Halimah.

tapi pelik, walaupun Halim tu adalah antara yang terhensem di situ, Halimah tidak mahu dengannya.

Halimah : ah. aku tidak suka kau Halim. iya memang kau hensem. tapi kenapa kau suka pakai kain saja. coba kau pakai seluar, mungkin aku mahu dengan kau.

iya, Halim suka berkain pelikat sahaja. dia selesa begitu. aku pon pelik la. tapi aku layan jo cerita ni.

Halim pon "oh.begitu kau Halimah. baiklah. ko tengok nanti aku berseluar, kau akan suka juga padaku"

Halim pegi kedai kain, dia beli kain 2meter untuk buat seluar.

lepastu dia pergi taylor, dia bagi 1meter untuk dibuat seluar.

ingat tu point tu
-beli kain
-2meter
-1meter buat seluar

beberapa hari seluarnya siap, dengan semangat Halim memakainya dan terus berjalan ke rumah Halimah, tapi masih lagi dengan kain pelikatnya, tapi cuma kain itu diletakkan di bahu. disangkut kali.

di pertengahan jalan, dia sakit perut. lantas singgah berak. selesai berak, Halim memakai kainnya. agak selesa rasanya di situ.
dia berasa sangat selesa seperti terasa memakai seluar walaupun sebenarnya seluarnya ditinggalkan di tandas tadi. tu la, terbiasa ber kain.

lepas tu terus Halim jalan ke rumah Halimah

"oi.halimah turun kau. kau lihat ni, aku sudah jahit seluar, aku sudah pakai seluar"

sambil mengangkat kainnya untuk menunjukkan seluarnya. (ahaha.part ni kamu pasti sudah gelak sikit kan. gelak2 anak). duh, halim, lain yang nampak, bodoh. yang anu tu anu. hu.

mau tak terkejut Halimah. tapi masih mampu bertahan.

Halimah hanya pengsan selepas Halim berkata lagi "ada 1 meter lagi di rumah"

p/s-update pantas. fiona paksa aku update, hah ambek kau.

5 comments:

FionaHafiz said...

ko tau aku suka memaksa.
haha.
wlupon entry xda hidayah.
haha.
pasti kau telah brainstorming sbntr td.
haha.

b u k a n s e s i a p a said...

haha..cahlu..

nieja said...

kahkahkah
bodo gilee
adoiii lawak btol

Anonymous said...

agagagagaga..
mmg xda hidayat..
tp ada moral disitu..

Anonymous said...

Funny story.. u the way u write it... very cute... ;-)

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....