Monday, November 17, 2008

adakah anjing gila menyerang sesama anjing gila?

yeah.im back.im back.
wah.jariku kejang sudah.lama tidak memblog.
sepatutnya banyak idea yang boleh dijeluakkan di sini.

oh.movie review.ya.ya.movie review.
selepas proses pulih semula, saya telah memilih terapi movie maraton supaya lagi segera sembuh.

kita mula dengan anak Pakcik Bond punya cerita ok.

Quantum of Solace.
ok la.ntah.i like.not as much as the previous movie of bond la.

even nisham kinda fell asleep a few times while watchin.
i give it 6/10 ok?
by the way, i love the desert scene toward the end of the movie.


Madagascar 2 Escape to Africa
as funny as it used to be.
saya sangat seronok menontonnya.
i give it 9/10.
i know i can give it 10/10, but i kept 1 for myself. *wink*

habis.
ya habis review.
what more can i review, for this 2 movie kan.
semua orang sudah maklum.kalau yang tidak tahu, dia orang yang rugi keseronokan menonton wayang.terang-terang wayang ini sequel wayang sebelumnya.maka tidak perlu diulas lanjut.sikit-sikit saja buat jadi isian entry ini.

di bawah ini wayang yang betul-betul saya mahu review.

Quarantine
kerana reality show semakin hebat sekarang.si Angela seorang wartawan dengan jurukamera Scott (largely heard but not seen) assigned to shadow a pair of firemen di satu Balai Bomba.ingin cover reality story of a fireman la kononnya.

ini scene terawal cerita ini.ni si Angela.dalam cerita ni, mostly unknown cast la.i x kenal ok.

mau dijadikan cerita malam tersebut paling tragik bila jadi kecemasan di satu bangunan apartment, yang mana seorang tua menjerit melolong cam siak.mulut berdarah-darah.menyerang manusia sekelilingnya.yeeuww.geli dan menakutkan.

inilah muka makcik yang pertama sekali beranjing gila dalam cerita ni.sila tonton puas2 gambarnya, akan saya delete gambar ini.

bukan itu cerita tunjangnya.serangan tersebut ialah gigitan yang mana siapa yang kena dia jadi.macam ala zombie la gitu.aku zombie, aku gigit kau, kau pun zombie.hah camtu la lebih kurang.


dalam keadaan yang begitu kalut di dalam apartment bulding tu, seorang anggota polis dan seorang anggota bomba diserang. dan mau dijadikan cerita lagi semua mereka di dalam bangunan itu telah dikunci dari luar.yang mana memang tiada satu pun jalan keluar yang tidak di block.wut d fish??

masa ini lah, baru saya dapat mengaitkan tajuk movie (Quarantine) dengan cerita yang intronya sahaja sudah memakan 3ominit.

bermulalah aksi geli dan thrill.iya.geli melihat manusia memakan sesama manusia.thrill kerana terputus hubungan dengan dunia luar apartment tersebut.rupanya mereka dikuarantinkan atas arahan CDC (control dsease centre) kerana disyaki dalam bangunan tu ada jangkitan virus ANJING GILA.hah, ambik kau.dikurung dalam bangunan dengan manusia beranjing gila.erk.kau tak digigit pun kau boleh jadi serupa macam anjing gila.

oh lupa.gaya rakaman kamera nya adalah ala2 CLVOERFIELD tapi tidak sepening cloverfield.

banyak la aksi geli-geli di dalam bangunan.terkejut-terkejut pun ada.semasa menonton bahagian pertengahan, aku pasti dan yakin mesti ada seorang hero yang berjaya keluar dengan selamat dari bangunan bervirus anjing gila tersebut.ya, aku pasti sama ada bomba tu, or angela si wartawan yng mau cover story tu, or si scott jurukamera yang dengar suaranya saja tu, nampak muka tidak.

tapi semakin ke penghujung cerita, semakin punah harapan aku. sebab bomba tu pun mati digigit.yang tinggal just si angela d wartawan n si scott d cameraman.

kejadian serang menyerang sesama manusia beranjing gila berlaku sangta dahsyat di dalam bangunan.

makin teruk, geli, anjing dan gila la kejadiannya.

n u know wut the ending?ni ambik kau.

ya.poster ni adalah scene terakhir dalam cerita ni.lepas dia ambik gambar untuk poster ni, dia pun ditarik juga oleh manusia beranjing gila.

ok.ending dia semua habis digigit anjing gila.iya, semua manusia waras menjadi anjing gila kerana telah digit oleh manusia beranjing gila.

persoalannya, selepas semua manusia waras digigit manusia beranjing gila, adakah anjing gila akan menyerang sesama anjing gila?

pls.saya perlukan jawapan.sia-sia rasanya menonton cerita ini.

2 comments:

Anonymous said...

wahhh..mcm menonton wayang suda aku..tiada perlu lg ke wayang berhampiran..time kasih

Cinoi Lavigne said...

lazyyan,
iya.itulah niatku.

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....