Tuesday, October 1, 2013

BM Zero to Hero, Gambang Edisi ke 11 - Part 2

 

Hey hey bersambong emma maembong (tak ada kaitan, but it rhymes kan). Hari ini juga. Kerana tak ada heavy metal task di office. Lagipun, tadi lepas lunch mengantuk gilaa hamek kau nasik + sup daging lagi kan lunchy wunchy, mengantuk gila terus minum NRG nehh sekarang terus bugarrr tahap mau menyapu lantai, tapi di office pakai vacuum, jadi aku gantilah dengan blogging, lebih fokus dengan NRG. Kalau di rumah agak-agak mau membersih melipat masak segala kerja rumah, memang ambil NRG, terus auto-rajin. Ok. 

Part 2 ni aku just share benda-benda yang aku rasa seronok dan terkesan masa event ni. Mana bolehh cerita semuaaa kan.

1) Dinner part tema PENGANTIN!

IMG_1425

Hah kau hado. Hahaha. Masa bila lagi dapat pakai balik baju nikah/kahwin kan, only in Herbalife! Terima kasih lah siapa punya idea bernas untuk tema PENGANTIN ni, I and encik jay harusslah pakai baju nikah. Masa kami nikah Aug 2012, Jay baru lost weight dalam 18kg, sangat fresh testimoni masa tu. Tiba-tiba pakai balik baju kahwin in Sept 2013, LONGGAR! Haha selalunya orang dah tak muat dah baju kahwin lepas setahun. Baju aku muat lah, tapi cukup cukup muat, lepas kahwin aku gain 1.5kg lagi muscle mass. Sebelum kahwin aku dah gain dah around 5kg muscle mass. IMG_1440herbalife zth

Kalau kamu ada follow insta/facebook I mesti kamu sedia mengetahui, last August ada Zero to Hero Kota Kinabalu, dinner partynya tema Cowboy and red Indian. Masa tu lah aku jadi Red Indian bertudung wewewewew.
*throwback jap*1236154_10151618357092916_952180619_n

 

 

2) Part President Team Arcelona (24) dari Indonesia

Arcelona masa tsunami , 90% organisasi nya hilang. HILANG ya. bayangkan mengumpulnya semula. Dia cari lagi orang mahu dibantu akhirnya dia sekarang president team, berkahwin, dan sedang mengandung.

DSC_0232IMG_1544

Dan part seorang yang baru Arcelona kenal sebab pemuda ni pergi ke pejabatnya mencari kerja, tapi dia recruit pula pemuda ini menjadi Herbalifers.IMG_1552

*Ini part aku nangis*
Pemuda ini namanya Fahmi (kalau tak silap), ibu bapa dan adik beradiknya hilang/terkorban masa tsunami di Aceh. Tengkoraknya berlobang, bahagian pinggang juga cedera terkena besi. Doctor tampal tengkorak mayat ke kepalanya untuk fix. Dia kata keluarga bisa hilang, tapi semangat jangan hilang. Dia baru graduate kelas pertama, tanggung diri sendiri di universiti buat part time job. Sekarang dia mahu bisa bantu diri dan bantu orang lain dalam Herbalife. Sorry lah ayat aku kurang touching, dia cerita lagi touching sebab ceritanya dari hati pengalamannya sendiri. Mudahan Allah mudah kan dia.

jadi yang kita ni mengeluh-ngeluh, belajar lambat habis, waktu belajar mahu ini itu, ya sudah kerja pula masih mengeluh lagi, mahunya apa kita? Sedangkan anak muda ini, yang kehilangan semua family nya ini, bisa bangkit kayak begini. Ayuhh anak muda Sabah!!!

Ok lah habis slang sinetron. ‘Kayak’ tu maksudnya ‘macam’

 

3) Part Recognition

Ini part aku suka sebab aku naik pentas ZTH gambang first time, untuk recognition Qualifiers Dream Team retreat Melaka 24-25 sept. Ini macam appreciation. itu yang seronoknya di Herbalife kita dihargai setiap titik peluh dan pencapaian. zth gambang recognition

exciting yaaa, ada nama di skrin besar, disebut dan naik pentas ambil gambar cak! cak! kamera sana sini HAHAHAHA.

 

Paling best attend event macam ni yang ribu riban orang baru kita jumpa, masing-masing sharing stories, terserempak, masa makan, masa duduk sebelah. Selalu dua story yang dikongsi , RESULT PRODUCT, dan CARA BUAT BISNES HERBALIFE. Bayangkan berapa banyak story yang dikongsi pada dua hari itu sahaja. Paling best tengok LIVE testimoni beribu orang, dan sarapan yang sama pagi-pagi. Awesome! Alhamdulillah Allah mengizinkan aku berjodoh dengan Herbalife.

 

Akan ada lagi event begini di Kota Kinabalu pada November 2012.

Jika anda berminat untuk tambah extra income, atau berminat lebih tahu tentang kesihatan melalui Herbalife, marilah beli tiket sama saya sekarang sebelom tiket ni habis!

Date : 16 & 17 November
Venue: Star City Convention Centre Kota Kinabalu
Dinner party theme: Celebrity Elegant Night

PM saya untuk tiket melihat peluang baru bersama HERBALIFE. 0177000171

Kalau anda tidak buka pintu itu, anda tidak akan tahu apa yang ada di dalamnya.

1 comment:

aemynadira said...

nice picture yang wedding theme tu..nampak baru sehari dua kawin. hehe

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....