Tuesday, August 6, 2013

Persiapan Raya Suami Isteri

 

Assalamualaikummm. Esok last day Ramadhan!!

Semangat raya tahun ni sebab PERTAMA RAYA sebagai suami isteri! *dancing in the dark*

Persiapan banyak, kuih, diri. Tapi harini sharing more to BAJU. Dan sebenarnya, memang sepasang sahaja baju melayu raya kami suami isteri, dan suami pilih warna emerald GREEN! Last minit.

Haha as a wife patut aku sudah plan awal, beli kain hantar tailor etc, amazingly I didn’t do it. HA HA HA. Being me, semangat raya sampai 6 bulan awal beli kain prepare bagai dan sebagainya itu tiada dalam option, oh belum. Jadi, READY MADE it is.

Isteri.
Memula tengok butik sana sini. Lepas tu terfikir mahu tengok baju raya di ZALORA MALAYSIA  . Yes, siap save a few pictures of baju kurung yang colour GREEN, upload di satu album private di facebook untuk suami tengok mana yang best.
Sampai satu malam, tiba-tiba ja malas fikir banyak lagi terus purchase. And ingat kan sampai 4-5hari kemudian.
Tapi tak sampai 2 hari sudah arrived di office KOTAK BESAR waaaa lagi excited makkkk. Lepas tu size pula memang ngam molek di badan ku heh! XS. XS okay.

zalora malaysia

 

Suami.
Pun beli READY MADE Syukurlahhh suami sekarang sudah slim gituuu, senang sangat cari size baju dia, dapat pula baju raya yang betul-betul ngam di badannya seolah-olah memang dijahit untuk dia. Harganya, samaaa ja dengan harga baju raya aku dari ZALORA. Tak apalah, sebab suami cakap sudah 7 tahun dia tak jahit/beli  baju melayu untuk raya, jadi berbaloi la dengan harga baju melayu dia itew kannn.

Baju-baju lain atau kasut handbag bagai, memang kami tak ada shopping. Semalam after work baru pergi mall, tu pun sebab aku insist beli kemeja and kasut suami. Aku takkk, kasut aku banyak lagi baru pakai SEKALI, handbag pun tidak selera beli. Macam lagi seronok shoppingkan untuk suami. Tapi suamiku bukan jenis excited jalan mall shopping ni, gitu-gitu la melayan aku jak dia ni. Semalam dia cakap  “ZALORA ada baju lelaki kan? Lain kali click click ja la senang” HAHA pandai sudah si kawan.

Jadi di sini kami suami isteri mohon maaf zahir batin, jika ada terlanjur kata terkasar bahasa. Selamat Hari Raya, semoga raya kali ini lebih bermakna, semoga kita ada improvement dari apa-apa juga segi berbanding Ramadhan and Syawal tahun lepas.

Dannnn, Yang penting harini pergi HQ Herbalife, ambil stok TEAMIX dan ALOE HERBAL untuk PERSIAPAN RAYA, bestfriend masa raya ni sebab mau makan banyak-banyak aneka jenis masakan, ini dua barang must have item for detox and cleansing plus tenaga mau beraya and drive jauh. InshaAllah dapat lah elak kenaikan berat badan atau kedatangan alergi dan pening, bloated, gastrik, sakit perut, tak hadam tak lawas dan sebagainya boleh makan raya dengan senang hati. Cepat place your order, before 2:00pm todayy yaaa! 0177000171

1 comment:

beaty said...

zalora o.. bh selamat hari ray noi.. kalau ada silap harap d maaf

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....