Thursday, August 29, 2013

Mari tebarkan cinta.

 

 

In any event Herbalife, biasanya ada dua part nangis-nangis. Salah satunya bila dorang sudah start main video Herbalife Family Foundation, HFF. Tengok budak-budak dalam video tu memang menusuk hati, kena-kena lagi hati lembut macam aku (ya aku hati lembut sebenarnya hmm).

Di setiap negara yang ada Herbalife  (89 negara total), akan ada HFF masing-masing, can be rumah anak yatim or anything, di mana, setiap SHAKE yang diminum/dibeli, akan ada bahagian dermanya untuk HFF tersebut. Minum shake sambil menderma.

On our recent event, Sabah Herbalife Zero to Hero Kota Kinabalu 24 & 25 August 2013, the organizer telah membuat sedikit insiatif, iaitu TSHIRT Selling (which action team nya is our team) , and SHAKE CORNER, semua wang hasil dari jualan SHAKE, Tshirt dan Button, disalurkan ke badan yang terpilih pada hari itu.

HFF 1

Just to be be part of the team is already amazing. One of the best feeling ever! We do it with love and passion. Alhamdulillah I have this opportunity.

HFF 2

Masa tu yang terpilih ialah rumah OKU, yang berumur dari 7 tahun hingga 50 tahun, this kind hearted lady open rumah dia sendiri, untuk 19 orang OKU. Selepas pengalaman menjaga anaknya sendiri yang OKU, dia kata, “Kita tidak boleh mahu tunggu kerajaan bantu kita” pastu dia bagitau sedikit sebanyak yang 3 orang di atas pentas tu punya type of kecacatan, masa tu semua orang berdiri atas kerusi, ada yang menangis, ada yang pergi depan pentas. Situations were emotional, and we can feel love spread in the air.

Terima kasih and tahniah kepada sesiapa yang beli tshirt, button and shake pada hari itu.

IMG_0133*mock cheque handmade by Jay, hehe comel sebab dia berusaha keras untuk mock cheque tu sampai terpotong jari pakai cutter. T___T

 

And on the same day, husband put up a status on FB, that he did not discuss it with me first because we don’t sit together at that time (both were busy) and because he knew I will be more than happy to do it.

derma

So yeah, mudahan usaha kecil molek yang tak seberapa ini dapat membantu all coachee kami, dan juga para penerima. Jadi jikalau anda membeli mana-mana program (LOSE WEIGHT, GAIN WEIGHT, HEALTHY BREAKFAST, including WEIGHT LOSS CHALLENGE), anda juga akan sekaligus membuat derma. Mudahan urusan kita dipermudahkan dan diberkatiNya.

Mudahan semua orang mendapat kebaikan. Mudahan Allah memberkati. In Sha Allah.

No comments:

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....