Monday, July 8, 2013

Sebelum Terlupa, Jom ke Khaosan Road

 

Bismillahirrahmanirrahim.

One of the reason im blogging sebab to record some important events in my life. Most things bila mau rujuk balik atau ingat bila di mana, etc, mesti I mahu rujuk blog.

Jadi mari sambung sedikit entry Bangkok. Hehehehe. To be specific, first day di sana sampai sudah malam. Jadi second day  tu on the 13th June, first berjalan di Khaosan Road.

Satu jalan yang penuh backpackers punya motel and hotel, ada foods, ada baju, ada tempat urut-urut. Hehehe. Layan gambar je la okay

Kalau kamu ingat entry yang haritu http://www.cinoi.com/2013/06/day-2-registration-day-khaosan-road.html, registration di IMPACT. Lepas tu kami direct ke Khaosan Road dengan taxi. And yang bestnya ada taxi berwarna pink yang comel di sana!!

DSC_0219My favourite taxi in PINK!

 

Sampai saja di sana terus mengKEBAB.

DSC_0221

DSC_0220DSC_0262DSC_0248DSC_0250DSC_0252DSC_0256Gambar atas ni segala macam cacing ulat serangga yang dorang goreng bikin makan. Mau ambil gambar ni? kena bayar 10 baht ok.
Rupanya macam rangup and oily ya tapi aku tak terliur langsung hahaahahah *pengsan*

DSC_0278Jangan lah risau di sana kehabisan duit atau sebagainya sebab ATM and MONEY CHANGER ada di mana-mana. Just activate saja kad bank kamu untuk buat pengeluaran luar negara.

 

DSC_0266Paling beselirat. Semua kabel wayar di sana begitu. I wonder camna dorang buat maintenance nanti. Pening!

 

21

Singgah berurut kaki sebentar. Penat yaaa bejalan dari siang! Time tu elok pula kan yang lelaki duduk di hujung kaki ku. Terus minta request yang perempuan. Ramaii pula tu tukang urutnya standby. Semua bisa bikin bisnes di sini ni, masing-masing struggling mau survive.
Aku ada jumpa satu booth tu dia buat servis buat CARDS, LESEN MEMANDU, SIJIL, etc, etc, tak boleh snap gambar booth dia. Tapi aku ada la snap gambar juga hahah nanti I upload Facebook. Pilih saja Uni mana mahu, master ka degree, semua boleh. Lesen ka ic, semua boleh. Crayzehhh!

 

And, last picture of the night. Comel ja hahaha Police VS SupermanDSC_0282

Ok. Bye.

Kami balik hotel naik taxi juga.

No comments:

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....