Monday, October 13, 2008

isnin, weekdays, dulu & sekarang

duh..ni la gejala hari isnin..pening....mau termuntah aku memandang pc ni...memandang file dan drawing di atas meja, menambahkan lagi mual ku...

maybe i am too sleepy kot..ya...lagipun pertukaran angin ahad ke angin isnin bisa menghasilkan ribut yang terasa di kepala dan mataku yang terasa seperti disapukan dengan gam UHU ni...

bukan aku malas bekerja..tapi kepala ni yang sakit...semacam..dua tiga macam sahaja...bagaimana untuk menghilangkan rasa ini....aku memilih untuk mem-blog...mungkin bisa menghilangkan sedikit rasa mual akibat ribut pertukaran angin ni...

perkara sebegini yang membuat aku rindu gila masa study...kelas 3, 4 jam sehari..boleh tidur bila-bila masa..tidak perlu tunggu weekend untuk berehat, weekdays pun terasa lapangnya...kalau ikutkan mata yang terkena gam UHU, tak payah pergi kelas..tidur saja di rumah...boleh minta pertolongan rakan-rakan yang baik untuk signkan attendance..ko sign kan aku..nanti2 ko ponteng, aku sign kan la untuk ko...sampai la tahap, x nampak member tu kat class, trus tolong sign, tanpa menunggu arahan dari si penama yang tidak hadir...sampai la tahap, si yang tidak hadir tu sebenarnya sakit di hospital dan mendapat sick leave pun, bukan sengaja ingin ponteng, tapi si rakan yg baik hati trus saja signkan kedatangannya...

ataupun, pergi kelas...bila rasa mengantuk..keluar la..pergi toilet ke, smoke.tu ok lagi...kadang-kadang keluar gi cafe..then tak masuk2 semula ke kelas..suruh member yg duduk dekat2 tolong bawak balik buku or beg..kan senang gitu...rasa mengantuk je, rasa mata terkena gam UHU je..trus pi layan teh ais kat cafe..siap makan nasi lemak dengan sambal sotong, kalau time2 clas pagi..kalau petang2 tu...bleh layan kepok lekor ke, pisang goreng ke...klu masa dah nak dekat lunch, blah awal dari clas, trus pi lunch..ah! indahnya masa tu...

dulu....
pernah sekali, aku, nije, najib, ali (ini geng lambat gi class..geng ponteng..tapi baik hati..ahaks) keluar dari class untuk breakfast...mengantuk sangat pagi tu..dorg ni pula datang lmbat..class sudah start 30minit, dorang baru sampai
"ko cinoi..kitorg dh la baru dtg,..br duduk dah ajak jom breakfast..gilo"
tapi on the way aku ke pintu class, mereka folo jugak...pekena nasi goreng ngan ayam goreng tepung...sudah kenyang. kami pun balik ke class..dengan muka selamba kenyang masuk terus...aik, terasa lain semacam..lecturer pun sudah bertukar baju, cepatnya dia gi tukar baju..wajahnya pun sudah sedikit berubah daripada sebelum aku breakfast tadi..owh mungkin sebab tadi aku berasa sangat lapar dan mengantuk lalu hilang fokus sehingga tidak perasaan rupa lecturer tersebut yang sebenar, sekarang pula aku memandangnya dalam keadaan aku yang sedang kenyang kan...tapi apabila melihat sekeliling, clasmate pun semua bertukar wajah..apakah..damn! rupanya class ku sudah berpindah ke bilik lain..mereka yang ada di dalam tu sama sekali bukan classmate ku...adoyai...terus keluar semula tanpa rasa bersalah..dan pusing mencari di mana bilik kuliah yang sebenar..nasib baik rakan yang sudah expert dengan keadaan itu membantu untuk membawa keluar buku dan barang2 kami dari class yang 1st tadi ke bilik kuliah yang baru...

apa pun, mengantukku pergi..dan perutku senang hati..


sekarang....
di tempat kerja..8jam sehari..pintu bilik bos bergaris lurus ke meja ku...bagaimana bisa aku mengatasi kemengantukkan yang amat ni...sampai sakit kepala otak aku yang sederhana besar ni...

Ya Allah..berikanlah hambamu ini kekuatan..hati dan mata...


No comments:

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....