Wednesday, January 2, 2013

Goodbye 2012.

 

Bismillahirrahmanirrahim. Sebelum saya mula, feel free to click my previous years story below.

Recap 2008
Recap 2009
Recap 2010
Recap 2011

The major value in life is not what you get. The major value in life is what you become.

Entry pertama 2013 dimulakan dengan melihat pencapaian sepanjang tahun 2012. Fuhhhh.

January – Sibuk berjalan. 1st day in 2012 Manukan. Then, round Sandakan, first time visit tempat-tempat menarik di Sandakan, lepas tu pergi Simpang Mengayau Tip Of Borneo di Kudat pula. Pre-wed photoshoot part 1 di Sandakan. Girls day out juga with BFF and bloggers.

February – Nothing much happened. Beli BB bold 9900 yang masih pakai sampai sekarang, and bawa Germany friends jalan KK. Not much.

March – Bawa kereta ke Labuan, pergi semula ke tempat di mana saya dan suami berkenalan Kolej Matrikulasi Labuan. Sebenarnya memang tak ingat macam mana pertama kenal tersebut, seriously tak ingat. Kalau aku tahu aku kan kahwin dengan dia, confirm aku sudah rekodkan perkenalan tersebut. Dush! Dan dalam bulan March juga permulaan perniagaan Premium Beautiful saya. Alhamdulillah in 2012, berjaya jual semua korset yang saya purchase sebagai modal itu.

April – Family Day company di Kundasang. Celebrate birthday Mommy. Dapat 1st BONUS dari Premium Beautiful Hai-0 RM4500! Paling penting in April 2012, MAJLIS NAIK DUIT (MAJLIS HANTARAN) saya dan Jay. Dan pada bulan ini juga SIGN UP HERBALIFE! Dan beli stok Herbalife surprise buat Jay untuk pertama kalinya.

May – Nothing much. pergi 1 day trip to Kundasang with Kak Lyne and Bro Kay and Qays, masa tu Qays kecil lagi.

June – Nisham kahwin

July – Perniagaan Herbalife mula berkembang. Sudah mula bantu orang lose weight. Beli TANITA!!!

August – Part 2 pre-wedding photoshoot.  Birthday suami tapi berjauhan masa tu dekat nak kahwin sudah. KAHWINNNN!! perkara paling besar dan paling bermakna dalam hidup saya. Alhamdulillah

September – 1 September majlis sebelah lelaki. Cuti kahwin berakhir. Hijrah. Dah mula pakai tudung weeeeee. Dan mengakhiri bulan dengan complete requirement untuk jadi Supervisor in Herbalife. 1st time jumpa Uncle Hj Allen Peter, salah seorang president team Herbalife. Yes, ramai dah President Team Herbalife ni di Malaysia, bukan sorang-sorang kaya.

October – Bulan pertama dengan title Supervisor Herbalife. Musim kahwin berakhir hihi, dan semakin menumpukan kepada perniagaan.

November – Sambutan harijadi sederhana bermakna oleh Suami, tq! Imanxander lahir awal bulan, nasib baik tak sama birthday dengan Aunty Noi. 10 days travelling with dearest husband. Alhamdulillah. Kl-Johor-Kl-Genting-Kuantan-Gambang.

December – Just work hard to achieve target in business. Mom datang KK and jalan-jalan spent time with Mom.

Alhamdulillah. Perkara pahit-pahit 2012 ditindas oleh perkara manis-manis. Marilah kita fokus pada yang manis, tapi tetap yang pahit itu jadi lesson buat kita, make sure pahitnya walaupun tidak lah sebanyak mana, tidak sia-sia, lesson learnt!
2012 banyak masa membina keluarga, membina kehidupan, improve dari yang kurang baik kepada yang lebih baik, banyak yang berjaya dicapai, dari segi kesihatan, kewangan, kehidupan Alhamdulillah for what I have been through. 2012 bertemu jodoh dengan suami. 2012 bertemu jodoh dengan Herbalife. 2012, kenal lebih ramai orang/kawan baru. Apa yang kita lalui hari-hari semuanya pelajaran baru. Syukur lah berjaya ku turunkan ego, untuk sentiasa menerima pelajaran baru, sentiasa belajar and still learning, belajar ini tiada habisnya.

Yang penting jyeahhh!!! *angkat sebelah tangan tinggi-tinggi* bye-bye 2012.

Love,

Cinoi xo

Chupp!! jangan lupaa!!! Tulis “2013” banyak-banyak dalam kertas supaya tidak salah menulis tahun pada tarikh! welcome 2013.

You cannot change your destination overnight, but you can change your direction overnight.

4 comments:

beaty said...

setiap bulan ada benda yang penting terjadi kan..

bh hopefully 2013 bring more to u ah noi!

Unknown said...

happy new year cinoi :)

Jue said...

Good Luck for you 2013..Smile..

Misya Mialen said...

Sy suka thn 2013.yeay. Slmt thn baru noi.;) keep it up;)

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....