Friday, September 7, 2012

Bebelan Rawak Seorang Isteri 1minggu 6hari

 

Alhamdulillah syukur nikmat. Akhirnya hari yang ditunggu-tunggu tiba juga, malah sudah lepas dengan lajunya. Seriously, menunggu punya la lama haha. Tapi masa nikah tu aku macam “Aik? Sudah kah? Sah?” Haha tiba-tiba je SAH! Penat ai berdebar tahu.

Banyak perkara aku mahu update tentang perkahwinan ni, tapi mungkin di blog jaycinoi.blogspot.com ya. Banyak cerita di belakang tabir aku mau share sebagai kenangan, keseronokan dan mungkin rujukan pihak-pihak yang bakal berkahwin, hopefully update yang akan datang itu membawa manfaat lah, kalau ndak pun, asalkan boleh bikin kamu ketawa boleh lah.

Cuti 23 hari sudah berakhir, in fact aku tambah lagi 1 hari, jadi 24 hari, Khamis (kemarin) baru masuk kerja. Yang tidak cuti, ialah kerja HERBALIFE. Aku cuma betul-betul cuti HERBALIFE masa on the very day, 25 August 2012, dan pada majlis sebelah lelaki 1 September 2012. Sampai ada orang call, right before aku bergerak dari rumah ke dewan pada 1 September tu, katanya kami kenal di gym, aku ada bagi name kad dengan dia, dia mahu cuba Herbalife sebab berbulan ke gym pun tiada penurunan. Aku minta maaf, and dalam hati aku niat, kalau rezeki ku memang aku punyalah, kalau dia tidak dapat menunggu sampai habis hari besar ku memang bukan rezekiku untuk bantu dia dapatkan badan yang sihat.

Di sini aku mahu ucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin buat semua lah salah silap di blog twitter fb kah secara langsung tidak langsung secara live atau apa sekalipun, I’m Sorry. And thanks yang mendoakan perkahwinan kami, lebih-lebih lagi yang datang I really do appreciate it, THANK YOU.

Aku balik balik panggil Jay “Suami, kita pergi mana lepas ni” Sebab macam percaya ndak percaya seja aku sudah kahwin, jadi balik-balik lah sebut SUAMI, LAKI, ISTERI dan ayat-ayat rumahtangga yang lain bahahahaha. First night tidur di KK aku even bermimpi diketuk pintu oleh para ustaz dan imam, aku bangun buka mata tengok inaidijari then tidur balik hahahaha entah apa yang ku fikirkan sebelum tidur, mungkin aku ndak sikap ada orang besar di sebelah. Tapi seriously, memang banyak perkara perlu dilakukan untuk membina hidup berumahtangga, and I think it’s gonna be fun and exciting. Doa yang baik-baik, fikir yang baik baik InsyaAllah perkara baik akan datang.

 

Apapun jangan risau, aku masih Cinoi.

_MG_0541

Cuma semakin hari InsyaAllah semakin bersifat keisterian. Ecewah, sungguh isteri betol!!!

 

DSC_0613

Terima kasih suami yang kurus kerana mengelap airmata isterimu yang cantik.

Ok bye thanks for reading, tahan-tahan jak la kalau kamu meluat ah, pengantin baru bah aku ni, kasi can. ;p

Thank you Allah

Love,

Cinoi xo

7 comments:

ak yuyunz said...

selamat pengantin baru cinoi!

Joanne Juend said...

Engkau masih cinoi. Jadi mau apa? Jenoi? Nda bah. Kasi can bah kau 6 bulan pengantin baruuu...

Selamat pengantin baru!

Lina said...

congrats cinoi! masi aku ingat ko crita camana kamu couple..mesti jadi cerita yg cool untuk anak2 nnt..haha..

beaty said...

selamat pengantin baru noi..he he selamat menjadi isteri..siok kan kahwin..sb sah suda ni..hi hi

Just said...

Lg 1x, congratz and selamat pengantin baru cinoi! Hahahah.. tp mmg mcm nda percaya kan bila semua sdh selamat and sah! kikiki..

Nurul Says said...

kenapa jg keluar muka gengster tu..? hahaha..

kay masingan said...

moga kekal bahagia hingga akhir hayat. btw pelamin ko tu sangat unik. simple tapi unik.

how addicted i am to blogging

thank you for dropping by

hope u enjoy reading and do come again
daa....